رئیس جنبش اسلامی نیجریه: دولت برای حذف شیعیان تلاش می‌کند

شیخ "عبدالحمید بلو" در اعتراض به سرکوب گسترده شیعیان از سوی ارتش نیجریه، دولت این کشور را به تلاش برای پاکسازی مذهبی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پالس نیجریه؛ شیخ "عبدالحمید بلو"، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در زمان اسارت شیخ زکزاکی، دولت مرکزی این کشور را به تلاش برای حذف کامل جنبش و از میان برداشتن شیعیان نیجریه متهم کرد.

عبدالحمید بلو با اشاره به حادثه خونین عزاداری‌های اربعین گفت: عزاداری شیعیان و محبان امام حسین (ع) در آرامش کامل برگزار شد و حتی مراسم رو به اتمام بود که نیروهای امنیتی و پلیس نیجریه به سمت عزاداران یورش آوردند و آنها را به رگبار بستند. نیروهای پلیس تعداد زیادی از جوانان شیعه را به شهادت رساندند و بسیاری دیگر را مجروح کردند. از آن زمان هیچ واکنشی از سوی "محمدو بوهاری"، رئیس جمهور نیجریه، در ارتباط با این کشتار مشاهده نشد.

عبدالحمید بلو در ادامه افزود: رئیس جمهور با وجود درخواست‌های مکرر مسلمانان نیجریه حاضر به دخالت در این ماجرا نشد و حتی با قربانیان ابراز همدردی نیز نکرد. من معتقدم سکوت دولت به این معنا است که آنها خواستار سرکوب شیعیان و از بین بردن جنبش اسلامی ما هستند. مسلمانان نیجریه دیگر اجازه عبادت و انجام آیین‌های مذهبی خود را ندارند و دولت راه را برای سرکوب‌های بیشتر از سوی نیروهای امنیتی باز گذاشته است.

عبدالحمید بلو در ادامه از دولت خواست پیکر 100 مسلمان کشته شده در جریان عزاداری اربعین را به خانواده‌هایشان بازگرداند تا طبق مراسم مذهبی مسلمانان به خاک سپرده شوند.

وی در پایان بار دیگر درخواست آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر او را مطرح کرد و ادامه بازداشت دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه را غیرقانونی دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار