سمنان؛

نظارت دامپزشکی برمحموله دامی وارده به استان

در شش ماهه نخست سال جاری، پنج هزار و ۸۰۰محموله دامی وارد شده به استان سمنان مورد نظارت دامپزشکی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، گفت: نیروهای اداره دامپزشکی در حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیداتی بالقوه از قبیل بیماریهای مشترک بین انسان و دام، بر تمامی محموله های دام و فرآورده های مرتبط نظارتهای دقیق بهداشتی را اعمال می کنند.
حسن هاشم زاده افزود: در شش ماهه نخست سال جاری، ۳۵ نوع محموله اعم از دام و فرآورده های مرتبط دامی در قالب ۵۸۰۰ محموله به استان وارد شده و در شهرستانهای تابعه توسط کارشناسان اداره دامپزشکی، اقدامات درمانی، پیشگیرانه و نظارتی بر کنترل بهداشتی محموله های مرسوله به مقصد استان انجام پذیرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نوع محموله ها، کیفیت بازرسی ها متفاوت است و کارشناسان این اداره در مواجهه با محموله های گوناگون با توجه به استانداردهای خاص آن محموله، اقدام به بازرسی بهداشتی می نمایند و با نظارت های مستمر و کنترل کردن محموله های وارده به استان، سلامت آن ها را بررسی و تأیید نموده و سپس وارد چرخه مصرف می گردند.
هاشم زاده با اشاره به اینکه اقدامات دامپزشکی از جمله اقدامات موثر در پدافندهای زیستی و پدافند غیرعامل محسوب می شود، بر لزوم هر چه بهتر انجام شدن نظارت های بهداشتی و همکاری متصدیان و فعالان صنعت دامپروری تأکید کرد.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار