شیراز؛

تشکیل زنجیره انسانی با شعار " نه به اعتیاد "

همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، زنجیره انسانی 1200 دانش آموز شیرازی با شعار نه به اعتیاد تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غریب زارع  رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: برای دومین سال و به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی از 22 تا  28 آبان ماه برنامه های مختلفی در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش برگزار می شود.
زارع افزود: هدف از اجرای این برنامه ها  آشنایی دانش آموزان با رفتار های پرخطر و معرفی آن به سایر افراد جامعه، توانمند سازی و آماده  سازی دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی و شکل گیری مشارکت اجتماعی در برنامه های پیشگیرانه از  اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: به منظور حضور فعال دانش آموزان و فرهنگیان  و استفاده از این ظرفیت در زمینه ترویج فرهنگ مبارزه با اعتیاد، از سال گذشته هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش شکل گرفت.
وی از اجرای کارگاه های آموزشی برای والدین، همکاران فرهنگی و دانش آموزان در سراسر استان خبر داد و خاطر نشان کرد: توزیع بروشور های آموزشی مختلف، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، پیاده روی عمومی و اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در 10 مدرسه در شیراز از دیگر برنامه های  این هفته است.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: روز جمعه با شعار "معنویت مهمترین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی"  به عنوان روز پایانی و روز تربیت دینی نامگذاری شده و در این روز دانش آموزان و فرهنگیان با حضور در مراسم نماز جمعه شرکت می کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.