شیراز؛

آیا می دانید کلینیک مثلثی چیست؟

رئیس مرکز بهداشت شیراز گفت: وجود مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، به عنوان یکی از تجربیات موفق کشور در مهار بیماری ایدز(HIV) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر حمیدرضا قاسم پور رئیس مرکز بهداشت شیراز با بیان اینکه مركز مشاوره بیماری های رفتاری شیراز در سال 1383 در منطقه ای پرخطر، واقع در جنوب شهر شیراز از سوی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان شیراز راه اندازی شده است، گفت: این اقدام بارها از سوی وزارت بهداشت و نهادهای بین المللی متولی امر سلامت، مورد تقدیر قرار گرفته و امروز پس از گذشت یك دهه، شاهد افزایش تعداد این مراكز هستیم.
وی افزود: در گذشته، به این مراكز "كلینیك مثلثی" گفته می شد، زیرا فعالیت های این مراكز در سه محور مشاوره و درمان ایدز، مشاوره و درمان اعتیاد و مشاوره و درمان بیماری های آمیزشی بود که همگی به نوعی بیماری رفتاری محسوب می شدند، اما امروز با نام "مرکز مشاوره بیماری های رفتاری" شناخته شده اند.
دکتر قاسم پور با اعلام حضور مشاوران دوره دیده، پزشک عمومی و متخصص عفونی به صورت روزانه در این مرکز، ادامه داد: یک مشاوره صحیح، نقش مهمی در شناسایی افراد در معرض خطر و پایبندی مبتلایان به درمان و دریافت خدمات مراقبتی ایفا می کند و مردم می توانند از مشاوره های حضوری و تلفنی در این مرکز، استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت شیراز، عمده ترین اهداف راه اندازی این مركز را فراهم كردن امكان دسترسی عموم مردم به مكانی مطمئن برای كسب اطلاعات در خصوص راه های انتقال و پیشگیری از HIV؛ فراهم كردن امكان دسترسی گروه های در معرض بیشترین خطر ابتلا به HIV/AIDS به خدمات آموزشی، مشاوره، تشخیص HIV، كاهش آسیب، مراقبت و درمان بیماری های آمیزشی دانست.
وی همچنین فراهم كردن امكان دسترسی مبتلایان HIV و خانواده آنها به خدمات آموزشی، مشاوره، مراقبت، درمان و كاهش آسیب؛ افزایش امكان دسترسی مبتلایان بیماری های آمیزشی، به خدمات آموزش، مشاوره، مراقبت، درمان و كاهش آسیب و افزایش امكان دسترسی افراد با مواجهه شغلی و غیرشغلی، مانند افراد تماس یافته با خون و ترشحات آلوده به ویروس HIV، به خدمات تشخیصی و پیشگیری از ابتلا به HIV را از دیگر اهداف راه اندازی این مركز عنوان کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.