ساری،

وجود 250 طرح نیمه تمام آبی در روستاها

250 طرح آبرسانی روستایی نیمه تمام در مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مجید عبدالهی مدیر عامل شرکت آبفار مازندران گفت: عملیات اجرایی ساخت 46 مجتمع آبرسانی روستایی نیمه کاره و اولویت دار ملی و نیز 141 پروژه تک روستایی شتاب بیشتری گرفت و امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مازندران سومین استان از لحاظ پوشش جمعیت روستایی و تعداد مشترکین آب آشامیدنی است، شاخص بهره مندی آب در استان را 71 درصد بیان کرد و افزود: میانگین سرانه مصرف آب در استان 250 لیتر در شبانه روز است که گاهی به 400 لیتر هم می رسد در حالیکه استاندارد سرانه مصرف 150 لیتر در شبانه روز است.

عبدالهی افزود: متاسفانه افزایش مصرف آب منجر به نفوذ آب شور به منابع تامین آب شرب می شود و مشکلات بعدی را به وجود خواهد آورد.

مدیر عامل شرکت آبفار مازندران تعرفه آب بهاء را واقعی ندانست و افزود: قیمت آب یک دهم هزینه تولید آن است و اگرچه اکنون به یک هشتم رسیده ولی شرکت همچنان در این بخش زیان می دهد.

وی فرسودگی شبکه آبرسانی روستایی را 5200 کیلومتر اعلام کرد و گفت: هرساله اصلاح شبکه فرسوده انجام می شود اما با توجه به جبر زمان هرساله بر فرسودگی شبکه ها نیزافزوده می شود اما تمام تلاش این است که علیرغم مشکلات اعتباری، فرسودگی شبکه ها بیش از این نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار