سرانجام واکسن سرطان به کجا ختم می شود؟/ مبارزه با سرطان حمایت مردم و مسئولین را می طلبد

سرپرست مرکز تحقیقات سرطان پژوهشگاه ابن سینا گفت: اکنون پس از تایید واکسن سرطان از سوی وزارت بهداشت، موفقیت این طرح در گرو حمایت های مالی مردم، مسئولین و خیرین است.

حجت اله ربانی سرپرست مرکز تحقیقات سرطان پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تائیدیه وزارت بهداشت برای فاز حیوانی واکسن سرطان، گفت: پس از بازدید و بررسی هیئت سه نفره وزارت از پروژه انجام شده، تازگی، تاثیر و بی خطربودن واکسن را در فاز حیوانی تائید کردند. 

وی تائیدیه وزارت بهداشت را گامی موثر در جهت ادامه این پروژه خواند و بیان کرد: علی رغم پذیرفتن و تایید این واکسن توسط وزارت بهداشت، تا کنون قول هیچ مساعدتی در زمینه تامین بودجه برای ورود این پروژه به فاز انسانی از طرف وزارتخانه داده نشده است. 

سرپرست مرکز تحقیقات سرطان پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاه، تولید واکسن برای ورود به فاز انسانی را نیازمند بودجه دانست و افزود: اکنون این پروژه در مرحله ای است که باید با تولید واکسن های لازم، کارآزمایی بالینی و مرحله انسانی آن شروع شود که انجام آن نیاز به حمایت های مالی مردم و دولت دارد. 

وی با بیان اینکه تمام کمک های مالی انجام شده از سوی خیرین فقط حدود 10 میلیون تومان است، یادآور شد: امیدواریم با حمایت های مردم، خیرین و مسئولین هرچه سریع تر مرحله کارآزمایی بالینی را شروع کنیم.

ربانی از انجام تحقیقات روی واکسن سرطان در تمام دنیا خبرداد و یادآور شد: اگر به موقع از این طرح حمایت نشود، با توجه به امکانات گسترده تر و تکنولوژی پیشرفته تر کشورهای توسعه یافته ممکن است افتخار دستیابی به این کشف بزرگ را از دست بدهیم و تمام زحمات و هزینه های 15 ساله هم به هدر رود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار