با كسب 4 مدال طلا، يك نقره و يك برنز؛

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد+تصاویر و فیلم

تيم ملی كشتی پهلوانی ايران، به عنوان قهرمانی نخستين دوره رقابت های جهانی اين رشته در كشور بلاروس رسيد.

به گزارش خبرنگار وشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستين دوره رقابت های جهانی كشتی پهلوانی زير نظر اتحاديه جهانی كشتی، با حضور نزديك به 45 كشور دنيا، در شش وزن امروز (شنبه) در شهر مينسك پايتخت كشور بلاروس برگزار شد.

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد+تصاویر

در پايان اين رقابت ها تيم ايران با 4 مدال طلای حميد الهيان، اسماعيل نجاتيان، جواد محجوب و احمد ميرزاپور در اوزان 70، 90، 100 و 100+ كيلوگرم، يك مدال نقره جلال عليزاده در وزن 60 كيلوگرم و يك برنز احمد جفاكش در وزن 80 كيلوگرم و كسب 57 امتياز به عنوان قهرمانی رسيد. تيم های تركيه و روسيه نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد+تصاویر و فیلم

نتايج كشتی گيران كشورمان در اين رقابت ها به شرح زير است:

در وزن 60 کیلوگرم جلال علیزاده با سه پیروزی مقابل کشتی گیران گرجستان، بلاروس و قزاقستان راهی دیدار فینال شد. وی در ديدار فينال مقابل جلال سليمان اف از آذربايجان ضربه شد و به مدال نقره رسيد.

در وزن 70 کیلوگرم حمید الهیان پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد به ترتیب ساموئل خاچاطوریان از ارمنستان، ویکتور سرادا از بلاروس و استانیسلاو باجوریان از لیتوانی را مغلوب کرد و فینالیست شد. الهيان در ديدار پايانی نيز امام آدژيف از روسيه را شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 80 کیلوگرم احمد جفاکش در دور اول مغلوب زائور گاگینیدزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی راهی گروه شانس مجدد شد. جفاکش در اين مرحله نيز مقابل حريف روس خود به برتری رسيد و راهی ديدار رده بندی شد، وی در ديدار رده بندی داويد الياس از گواتمالا را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 90 کیلوگرم اسماعیل نجاتیان پس از استراحت در دور اول در دورهای بعد پدرو روچا از برزیل و پنچو داچف از بلغارستان را مغلوب کرد و به ديدار پايان راه يافت وی در دیدار فینال مقابل احمد بیلیچی از ترکیه به پيروزی رسيد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 100 کیلوگرم جواد محجوب پس از استراحت در دور اول در دورهای بعد کشتی گیران ایتالیا، لهستان و آمریکا را شکست داد و به ديدار نهايی رسيد. محجوب در دیدار فینال سالاپرز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا را شكست داد و به مدال طلا رسيد.

احمد میرزاپور در وزن +100 کیلوگرم نیز پس از استراحت در مسابقه اول در دورهای دوم و سوم عبداله اوماج از ترکیه و آرون پاتیل از هند را برد و راهی دیدار نهایی شد. وی در این مسابقه مقابل ماجورد جلاليف از روسيه به پيروزی رسيد و قهرمان شد.

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد

تیم ایران قهرمان رقابت های جهانی کشتی پهلوانی شد+تصاویر و فیلم


رده بندی انفرادی اين رقابت ها به شرح زير است:

60 كيلوگرم: 1- جلال سليمان اف (آذربايجان) 2- جلال عليزاده (ايران) 3- ابراهيم الياس اف (روسيه) و اسكندر ستاروف (قرقيزستان) 5- وسلي مورالز (پورتوريكو) و ولاديسلاو پتروف (بلاروس)

70 كيلوگرم: 1- حميد الهيان (ايران) 2- امام آدژيف (روسيه) 3- ويكتار سرادا (بلاروس) و صلاح الدين كليچسالايان (تركيه) 5- نيكولا گاجيچ (صربستان) و آيداربيك آيتيف (قرقيزستان)

80 كيلوگرم:  1- زائور غنی زاده (گرجستان) 2- آيهان سوسچو (تركيه) 3- احمد جفاكش (ايران) و آندری كالنيك (بلاروس) 5- داويد الياس چوك هوك (گوام) و واديم كرودوف (مولداوی)

90 كيلوگرم: 1- اسماعيل نجاتيان (ايران) 2- حمد بيليچی (تركيه)  3- پدرو روچا (برزيل) و الكسی رودنوك (بلاروس) 5- پنچو دوچف (بلغارستان) و آنتاس آزارويچ (ليتوانی)

100 كيلوگرم: 1- جواد محجوب (ايران) 2- رانيرز سالاس پرز (كوبا) 3- براندون بالارد (آمريكا) و ياسونی نمسادزه (گرجستان) 5- آندرزج بورويچ (لهستان) و امير بذرافشان (كانادا)

100+ كيلوگرم: 1- احمد ميرزاپور (ايران) 2- ماجورد جلاليف (روسيه) 3- ماروتی آرون پاتيل (هند) و واسيف صفربايوف (آذربايجان) 5- عبداله اوماچ (تركيه) و جاناتا مارتين (اسلواكی)


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
خسته نباشید پهلوانان
آخرین اخبار