معصومی:به ریاست حیدری افتخار می کنیم/کشتی پهلوانی ریشه در فرهنگ ما دارد

سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی کشورمان گفت: قهرمانی تیم ملی کشتی پهلوانی ایران در رقابت های جهانی شروع خوبی برای پیشرفت این رشته در کشور و گسترش آن در دنیا بود.

معصومی:به ریاست حیدری افتخار می کنیم/کشتی پهلوانی ریشه در فرهنگ ما داردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛فردین معصومی دارنده مدال های نقره و برنز جهان و مسئول رسانه ای رقابت های جهانی کشتی پهلوانی گفت: قبل از هرچیز قهرمانی تیم ملی کشتی پهلوانی در رقابت های جهانی و همچنین انتخاب علیرضا حیدری بعنوان رئیس فدراسیون جهانی پهلوانی را تبریک می گویم.

وی افزود: یک سال پس از اینکه کشتی پهلوانی به طور رسمی در اتحادیه جهانی کشتی به ثبت رسید، ونخستین دوره رقابت های جهانی آن با استقبال خوب بیش از چهل کشور دنیا در شهر مینسک بلاروس برگزار شد.

معصومی با بیان این که کشتی پهلوانی ریشه در فرهنگ ما دارد تصریح کرد: چیزی که به اندازه قهرمانی تیم ملی کشتی پهلوانی در رقابت های جهانی ارزش داشت این بود که با توجه به اولین سال برگزاری این رقابت ها، استقبال بسیار خوبی از این رشته در بین کشتی گیران دنیا شد.

وی اظهار داشت: ملی پوشان اعزامی ما به این مسابقات از دل رقابت های انتخابی بیرون آمدند و بهترین های خود در ایران بودند اما دیدیم که در وزن 60 کیلوگرم کشتی گیر آذربایجانی و در وزن 80 کیلوگرم نیز کشتی گیر گرجستانی به مدال طلا رسیدند و نشان از پتانسیل بالای این رشته در بین تمامی کشتی گیران دنیا دارد.

پهلوان کشور در سال 1386 در مورد سطح این رقابت ها افزود: بعضی از کشتی گیران حاضر در این رقابت ها از نفرات برتر کشتی در کشور خود بودند و ما دیدیم که جواد محجوب در وزن 100 کیلوگرم، رانیرز سالاس پرز دارنده مدال های نقره و برنز کشتی آزاد جهان از کوبا را در دیدار فینال شکست داد.

سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی در مورد عملکرد کشتی گیران و کادر فنی اظهار کرد: تیم بسیار خوبی روانه این رقابت ها شد، عبدالرضا کارگر سرمربی این تیم خود سابقه پهلوانی کشور و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و به خوبی توانست کشتی گیران ایران را در این رقابت ها هدایت کند ضمن اینکه نفرات اعزامی ما نیز بسیار خوب و در حد انتظار ظاهر شدند.

معصومی در مورد انتخاب علیرضا حیدری بعنوان رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی تصریح کرد: علیرضا حیدری یکی از ورزشکاران خوش نام ایران است که مدال های طلا، نقره، برنز جهان، برنز المپیک و چندین دوره قهرمانی بازی های آسیایی و رقابت های قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد، و افتخار بزرگی نصیب کشور ما شد که وی بعنوان رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی انتخاب شد و به نظر من وی شایستگی این انتخاب را دارد و مطمئن هستم با حمایت های فدراسیون کشتی و اعضای هیأت رئیسه که در آینده نزدیک به موفقیت های بسیار خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین باید از زحمات و تلاش های فدراسیون کشتی قدردانی کرد که توانست به خوبی کار را هدایت کند و با برگزاری مسابقات جهانی رشته پهلوانی و همچنین انتخابات فدراسیون جهانی این رشته موفقیت های خوبی را در کمترین وقت به ثمر برساند.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که کشتی پهلوانی ما که ورزش ملی، مذهبی و سنتی ما محسوب می شود، در حال رشد بوده و از سکون درآمده است. مطمئن هستم با جهانی شدن این رشته، به علاقمندان آن در کشور نیز افزوده خواهد شد و در نهایت به جایی خواهیم رسید که حق این رشته ادا خواهد شد و راهی المپیک خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار