پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از روایت نوستالژی کودکانه به روایت آبیار تا چای ذغالی آبشار تهران

پیشنهاد آخر هفته فرهنگی از انتخاب بهترین راهکارهای گذراندن اوقات فراغت در پایان هفته می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته:

"نفس" قصه زندگی يک خانواده يزدی بين سال های 57 تا 62 است.روایتی از زندگی چهار کودک با نام های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) در دهه50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

این فیلم به کارگردانی نرگس آبیار این روزها روی پرده سینما رفته است که بوی نوستالژی ها را تداعی می کند. در این اثر بازیگرانی چون مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی و... به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته:

تازگی نمایشی به نام تملیخای جنی روی صحنه رفته است.
این اثر نمایشی در تالار محراب هرشب میزبان مخاطبانش است که در آن بازیگرانی چون داوود معینی کیا، سید محسن میرهاشمی، محمدحسین رمضانی، فاطمه راد، نفیسه شفیعی، صبا قاسمی، سارا کلامی به ایفای نقش می پردازند.

گالری آخر هفته:

بهداد لاهوتی در چهارمین نمایشگاه انفرادی خود در گالری آران، معنا و نظم مجسمه سازی را به چالش می کشد. گالری پروژه های آران این بار میزبان شخصی شده است که نشانه های پاییز را با ساخت نمادهایی از آن به مخاطبانش نشان می دهد.

گفتنی است این گالری از ساعت 16 الی 20 تا 15 آذر ماه میزبان مخاطبانش خواهد بود.

آخر هفته کجا بریم؟

آبشار تهران یکی از مکان های مناسبی  است که برای رفتن  آخر این هفته مناسب تر از مابقی جاهای دیگر است.

در واقع با وجود  بارندگی شب های اخیر و فضای باز آبشار تهران  می توان با رفتن به آنجا از هوای خوب و دلنشین لذت برد؛ چراکه با روشن کردن ذغال هم می توانید از چای آتیشی بهره ببرید و یک روز خاصی را رقم بزنید.


گزارش از نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار