اصفهان؛

نوسازی نیمی از ناوگان اتوبوس رانی شهر اصفهان بزودی

500 اتوبوس‌ یورو 4 وارد ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 500 اتوبوس‌ یورو 4 با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان از سه ماه آینده وارد ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان می‌شود که با این وجود نیمی از ناوگان اتوبوس‌رانی شهر نوسازی خواهد شد.

علیرضا صلواتی اظهارکرد: از حدود 8 سال پیش تاکنون کمک 82.5 درصد اعتبارات خرید اتوبوس‌ که قبلاً توسط وزارت کشور تأمین می‌شد قطع شده است.

وی افزود: قیمت اتوبوس‌ها نسبت به 8 سال گذشته 4 برابر شده که 25 برابر اعتبار باید توسط شهرداری‌ها هزینه شود که بر همین اساس عمر ناوگان اتوبوس‌رانی به 8.5 سال رسیده که عدد بسیار نگران‌کننده‌ است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه علی‌رغم رکود اقتصادی شهرداری اصفهان اعتباری بالغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای خرید اتوبوس‌های یورو 4 در نظر گرفته شده است گفت : برند این اتوبوس‌ها متعلق به کشور سوئد است که در داخل کشور توسط شرکت تولیدی و صنعتی عقاب‌افشان تولید می‌شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها با استانداردهای یورو 4 و یورو 5 دارای بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی و مجهز به فیلترهای دوده است که عملاً به جای دود آلوده، بخار آب وارد هوای شهر خواهد شد.

وی گفت : ارتفاع این اتوبوس‌ها به شکلی طراحی شده که سالمندان، سالخوردگان، معلولان و جانبازان می‌توانند با عبور از «پیاده‌رمپ» به راحتی سوار آن‌ها شوند که اصطلاحاً به آن‌ها اتوبوس‌های ارتفاع پایین گفته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی 12 خط اتوبوس تندرو(BRT) تا سال هزار و 400 ، 150 دستگاه از اتوبوس‌های یورو 4 به عنوان اتوبوس‌های تندرو به کار گرفته خواهند شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
اتوبوس های گازوییل سوز, دودزا, کاربراتوری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک باید نوسازی شوند