کرمان؛

پس از12سال مدیرکل انتقال خون استان تغییر کرد

پس از مدیریت 12 ساله محمدرضا مهدیزاده روح‌الله میرزایی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون استان کرمان معرفی شد.

پس از12سال مدیرکل انتقال خون استان تغییر کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رئیس سازمان انتقال خون ایران در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل انتقال خون استان گفت : با توجه به هزینه‌های بالای تزریق و انتقال خون، یکی از نخستین مسائل، تعدیل ایمنی است، نظام سلامت برای کسانی که خون تزریق می‌کنند، سه برابر هزینه بستری و هتلینگ می‌دهد و به نفع شرکت‌های بیمه‌ای است که وارد چرخه مدیریت خون بیمار شوند.

وی عنوان کرد: باید به سمت مدیریت خون بیمار رفته و میزان نیاز به خون را در کشور کاهش دهیم، یکی از بسترها، پذیره نویسی سلول‌های بنیادی است و همه خدمات مرتبط با اهدا در این زمینه را می‌توان در انتقال خون انجام داد.

وی گفت:دو کار مطالعاتی از سال گذشته در زمینه مدیریت خون بیمار در کشور انجام شده که نتایج آن به زودی منتشر می‌شود.

وی افزود: یکی از این اقدامات که در کاهش مصرف خون در جراحی تعویض دریچه قلب موثر بود، در بیمارستان شهید رجایی انجام شده است.

محمدرضا مهدیزاده مدیرکل سابق انتقال خون استان کرمان در این مراسم گفت: میزان اهدای خون در استان کرمان طی سال‌های گذشته 65 درصد افزایش یافت که نشان از حضور خیرخواهانه مردم در این زمینه است.

وی بیان داشت: طی سال جاری میزان اهدای خون مستمر در استان کرمان از 37 درصد به حدود 60 درصد رسیده است که جای تقدیر از مردم و همکاران سازمان انتقال خون دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار