امکان حفظ تابعیت اتحادیه اروپا برای شهروندان انگلیسی

پارلمان اروپا طرحی را مورد بررسی قرار داده است که به شهروندان انگلیسی اجازه حفظ تابعیت اتحادیه اروپا را می‌دهد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ پارلمان اروپا به دنبال تصویب طرحی است که به موجب آن به شهروندان انگلیسی می‌توانند در صورت تمایل حتی پس از اجرایی شدن طرح "برکسیت" حق شهروندی اتحادیه اروپا را حفظ کنند. در این صورت می‌توانند همچنان از مزایای اتحادیه استفاده کنند.

این طرح تضمین می‌کند شهروندان پیشین اتحادیه اروپا حتی پس از خروج از اتحادیه نیز طبق خواست خود می‌توانند حق شهروندی وابسته به اتحادیه را حفظ کنند. این موضوع برای اتباع انگلیسی که قرار است به موجب طرح برکسیت از اتحادیه اروپا خارج شوند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

آن دسته از افرادیکه حق "تابعیت وابسته" از اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند اجازه خواهند داشت مانند دیگر شهروندان اروپایی به سراسر اتحادیه سفر کنند. این افراد حتی مجاز به شرکت در انتخابات پارلمان اروپا هستند. به این ترتیب انگلیسی‌هایی که خارج از مرزهای این کشور مشغول کار و تجارت هستند دیگر نگران محدودیت‌های بوجود آمده نخواهند بود. جوانان انگلیسی می‌توانند به راحتی از این کشور خارج شوند و ممکن است لندن بیش از گذشته به انزوا رود. 

طرفداران برکسیت در انگلیس به شدت مخالف این طرح هستند و آن را نوعی تبعیض میان رای‌دهندگان می‌دانند. حامیان برکسیت معتقدند اجرایی شدن طرح مذکور در پارلمان اروپا هتک حرمت به شهروندان انگلیسی است. 

"ترزا مِی،" نخست وزیر انگلیس، به صراحت اعلام کرد پس از اجرایی شدن برکسیت قوانین سخت‌تری برای جابه‌جایی شهروندان میان این کشور و اتحادیه وضع خواهد کرد.

همه‌پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ژوئن (خرداد) انجام شد؛ اما هنوز جلسه‌ای دولتی برای انجام مذاکرات و بررسی جزئیات طرح برکسیت برگزار نشده است.

دولت ترزا می در تلاش است تا با بهره‌گیری از لابی‌های سلطنتی، بدون نیاز به مشاوره با پارلمان طرح برکسیت را به مرحله اجرا درآورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار