مذاکرات برکسیت تا پایان ماه مارس شروع خواهد شد

یک عضو کابینه انگلیس گفت مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ماه مارس آینده شروع می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید دیویس وزیر برگزیت دولت انگلیس به رغم حکم دادگاه عالی این کشور، تصریح کرد ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج از اتحادیه اروپا و روند مذاکرات این کشور با طرف‌های اروپایی است، براساس جدول زمانی تعیین شده تا پایان ماه مارس آینده فعال خواهد شد.

دیویس به نمایندگان مجلس عوام گفت که دادگاه عالی‌تر انگلیس قرار است فرجام‌خواهی صورت گرفته در مورد رأی دادگاه عالی این کشور مبنی بر ضرورت تصویب شروع مذاکرات برگزیت در پارلمان را در اوایل ماه دسامبر آینده ، مورد بررسی قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که دادگاه عالی‌تر انگلیس به توجه به توجیهات دولت 'ترزا می'، حکم دادگاه عالی این کشور را نقض کند.

سه قاضی دادگاه عالی انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته، رأی دادندکه هر گونه اقدام برای خروج از اتحادیه اروپا بدون کسب مجوز مجلس عوام غیرقانونی است و دولت 'ترزا می' باید قبل از فعال کردن 'ماده 50' پیمان لیسبون، لایحه مربوطه را برای مذاکره و بررسی در پارلمان مطرح کند و آن را به تصویب نمایندگان برساند.

دولت انگلیس به دنبال این رأی اقدام به فرجام‌خواهی در دادگاه عالی‌تر این کشور کرده است که انتظار می‌رود تا در اوایل ماه دسامبر این دادگاه نظر خودش را اعلام کند.

خانم 'ترزا می' پیشتر در گفت وگو با رهبران اروپایی گفته است که اطمینان دارد دادگاهی عالی‌تر به نفع دولت رأی خواهد داد.

دیوید دیویس همچنین با انتقاد از نمایندگانی که تلاش می‌کنند با طرح برگزاری همه‌پرسی دوم ، برگزیت را 'خنثی کنند' ، گفت: دولت انگلیس حتماً تصمیم مردم این کشور را مبنی بر لزوم خروج از اتحادیه اروپا، به اجرا خواهد گذاشت.

وی بیان داشت : اولویت دولت انگلیس در هر مرحله بعد از اجرای همه‌پرسی درباره اتحادیه اروپا در 23 ژوئن، احترام به نتیجه‌ی آن‌همه پرسی و اطمینان حاصل کردن از به اجرا درآوردن آن بوده است. خروج از اتحادیه اروپا، تصمیم مردم انگلیس بود. آن‌همه پرسی، پس از رأی‌گیری در همین پارلمان انجام شد، زیرا نمایندگان خواهان آن بودند که تصمیم را در این خصوص به دست مردم انگلیس بسپارند.

دیویس اضافه کرد: همان‌طور که دولت به رأی‌دهندگان گفت: 'این تصمیمِ شما است و دولت آنچه را که «شما» تصمیم بگیرید، اجرا خواهد کرد و در این خصوص هیچ «اگر و امّایی» نیز وجود نخواهد داشت. ازاین‌رو، دیگر هیچ راهِ بازگشتی وجود ندارد. نقطه‌ی بدون بازگشت، در روز 23 ژوئن سپری شد. روند به اجرا درآوردنِ آن تصمیم مبنی بر لزوم خروج از اتحادیه اروپا، به معنای پیروی از دستورالعمل‌های صحیح است.'

وی همچنین در واکنش به حملات صورت گرفته از سوی حامیان برگزیت علیه قضات دادگاه عالی انگلیس، گفت: 'ما استقلال دستگاه قضایی را باور داریم، اما در همین حال از آزادی مطبوعات نیز دفاع می‌کنیم.'

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار