مخالفت دولت اسکاتلند با مذاکرات مربوط به برکسیت بدون مشورت با پارلمان

وزیر اول اسکاتلند با شروع مذاکرات مربوط به برکسیت بدون مشورت با پارلمان مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، نیکولا استرجن، وزیر اول اسکاتلند روز سه شنبه گفت: از دیوان عالی انگلیس درخواست خواهم کرد که مانع برگزای مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی ترزا می، بدون مشورت با پارلمان اسکاتلند شود.

این موضع استرجن که از آن به عنوان ضربه بالقوه دیگری به امید انگلیس به خروج سریع این کشوراز اتحادیه اروپا یاد شده، در شرایطی مطرح می شود که نخست وزیر انگلیس اخیرا گفته بود که قصد دارد با استناد به ماده 50 پیمان موجود بین اعضای اتحادیه اروپا، مذاکرات دو ساله مربوط به خروج از این اتحادیه را قبل از پایان ماه مارس آغاز کند.

اما در پی این اظهار نظر، هفته گذشته دادگاه عالی انگلیس در حکمی اعلام کرد که مجلس این کشور باید ابتدا این موضوع را به رای بگذارد. با این حکم دادگاه عالی عملی شدن ایده ترزا می  در این زمینه را با پیچیده گی و چالشی قانونی مواجه کرد.

وزیر اول اسکاتلند با تاکید بر اینکه اسکاتلند در این زمینه مداخله قانونی خواهد کرد، گفت: پارلمان این کشور باید قبل از اجرای ماده 50 ،مورد مشورت واقع شود.

در حالی که انگلیسی ها با 52 درصد در 23 ژوئن به ترک اتحادیه اروپا رای موافق دادند، رای دهندگان در اسکاتلند به شدت از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار