پسکوف: بازسازی روابط با آمریکا مشروط به خواست متقابل است

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاخ کرملین اعلام کرد: بازسازی روابط دوجانبه با آمریکا مشروط به خواست متقابل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا ؛ دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: تا اندازه ای که آمریکا برای ارتقای سطح همکاری ها آمادگی دارد، ما نیز حاضر به ازسرگیری روابط هستیم. 

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسکوف نوشت: طرف روسی تا اندازه ای که طرف آمریکایی برای بهبودی روابط و برقراری همکاری های سودمند براساس توجه متقابل به منافع آمادگی داشته باشد، حاضر به تعامل با واشینگتن است.

سخنگوی پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه بارها بر علاقه مسکو برای همکاری با واشینگتن تاکید کرده است.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که کدام طرف باید گام نخست احیای روابط را بردارد، اظهار کرد: در این مورد داشتن اراده سیاسی بسیار مهم است.

مقام های روسیه از ماه گذشته تاکنون بارها بر علاقه این کشور برای برقراری روابط سازنده با نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرده اند.

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در این باره گفته است: مسکو برای همکاری با هر فردی که در آمریکا به مقام ریاست جمهوری این کشور انتخاب شود، آمادگی دارد و ما علاقه مند به عادی سازی و بهبودی روابط دوجانبه هستیم. 

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه 25 مهرماه در سازمان ملل اعلام کرد: روابط مسکو و واشینگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است. 

روابط واشینگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است. 

از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار