شیراز؛

آسان شدن زمینه ازدواج جوانان با پرداخت تسهیلات

با تلاش نمایندگان مجلس، زمینه ازدواج جوانان آسان تر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تبصره 28 قانون بودجه 95 ،مصوبه افزایش میزان تسهیلات ازدواج از 30 میلیون به 100 میلیون ریال ، به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی ارائه شد.

رحیم زارع افزود: طبق این مصوبه، تمام بانک ها و موسسات اعتباری با نظارت بانک مرکزی، باید به متقاضیان ازدواج، 100 میلیون ریال تسهیلات بپردازند تا افراد منتظر در لیست دریافت تسهیلات از 600 هزار نفر به 50 هزار نفر کاهش یابد.

وی با بیان این که 12 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور داریم افزود: سن 4 میلیون نفر از این جوانان بیش از 28 سال است، گفت: در سال 1389 بیش از 900 هزار ازدواج در ایران به ثبت رسید که این آمار در سال 1394 به 680 هزار ازدواج کاهش یافت و طبق بررسی های انجام شده، مشکلات مالی اصلی ترین دلیل جوانان برای خودداری از ازدواج است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سالانه 600 هزار میلیارد تومان میزان تسهیلات قرض الحسنه بانک هاست افزود:پارسال بیش از 12 هزار میلیارد تومان از این اعتبار به مدیران و کارمندان بانک ها پرداخت شده است، در حالی که تنها 20 هزار میلیارد تومان از این مبلغ می تواند مشکل اقتصادی ازدواج جوانان را برطرف کند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
وام خوبه دستشان درد نکنه ولی چند نفر کارمند داریم ....که باید جور ضمانت کل ایرانیها را بکشند