لرستان؛

رهاسازی یک قطعه "باکلان "در طبیعت ازنا

یک قطعه پرنده آبزی باکلان در دامان طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ یک قطعه پرنده آبزی باکلان که توسط یکی از همیاران محیط زیست در شهرستان ازنا تحویل اداره حفاظت محیط زیست شده بود، بعد از یک روز نگهداری و تیمارداری و پس از اطمینان از قابلیت بازگشت به طبیعت در یکی از آبگیرهای اطراف این شهرستان رها سازی شد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا با اعلام این خبر ضمن قدردانی و تشکر از احساس مسئولیت این دوستدار محیط زیست در قبال حیات وحش و طبیعت گفت: باکلان ها از پرندگان آبزی هستند که با غوطه خوردن در تالابها و آبگیرها و همچنین رودخانه ها به تغذیه از ماهی و سایر آبزیان میپردازند.

منصور درویشی افزود: این پرنده 90 سانتیمتر طول دارد و از پرندگان بزرگ آبزی است و در هنگام استراحت ، راست و کشیده روی صخره ها می نشیند و بالهایش را بطور نیمه باز نگه می دارد . هنگام شنا، شبیه غواصها بدنش را بیشتر از حد معمول در آب قرار داده اما گردن را راست و منقارش را اندکی رو به بالا نگه میدارد .

وی خاطرنشان کرد: این پرنده در سواحل دریاها و دریاچه های ساحلی و آبهای داخل خشکی به سر می برد و روی درختان آشیانه می سازد.در ایران ، زمستانها نسبتا فراوان است و در استانهای شمالی کشور به وفور تولید مثل می کند.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.