کرمانشاه؛

بیکاری استان رابطه تنگاتنگی با توسعه نیافتگی بخش صنعت دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بیکاری استان رابطه تنگاتنگی با توسعه نیافتگی بخش صنعت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر نعمت الله حقیقی گفت: وضعیت توسعه نیافتگی صنعت استان کرمانشاه مربوط به سه دهه گذشته است و این توسعه نیافتگی رابطه تنگاتنگی با بیکاری استان دارد.
 وی ادامه داد: بهبود وضعیت صنعت در استان کرمانشاه نیازمند یک نگاه ویژه از سوی دولت و مجلس است که خوشبختانه استاندار کرمانشاه این نگاه ویژه را دارند و دغدغه همیشگی شان بحث اشتغال است.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی دو دهه گذشته نگاه خاص و ویژه ای به امر اشتغال این استان و ایجاد زیرساختهای صنعتی در کرمانشاه نشده است.
 وی یادآور شد: در بخش صنعت استان نیز اگرچه تعداد واحدهای صنعتی کمی داریم، اما در بحث پتروشیمی با دارابودن سه مجتمع پتروشیمی و در دست ساخت بودن چهارمین مجتمع پتروشیمی، مقام سوم کشور را داریم.
 حقیقی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در بخش معدن هم پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود. از جمله پتانسیل‌های قابل توجه بخش معدن استان وجود 75 درصد ذخایر قیرطبیعی استان است.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در بخش تجارت نیز سالانه سه میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان داریم و 40 درصد از کل صادرات ایران به کشور عراق از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود.
 وی یادآور شد: بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه تولید و اشتغال پرداخت کرده‌ایم و در نیمه نخست امسال نیز 57 طرح صنعتی با هزار شغل در استان به بهره برداری رسیده است.
 حقیقی خاطرنشان کرد: همچنین امسال موفق شدیم که 26 واحد راکد را فعال کنیم که 812 نفر از محل آغاز به کار مجدد این واحدها شغل پیدا کردند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.