کرمانشاه؛

65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: ظرف یک تا دو سال آینده 65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیاست امیریان گفت: استان کرمانشاه 1.5 درصد مساحت کشور و 2.5 درصد جمعیت ایران را دارد، در حالیکه هفت درصد آبهای سطحی کشور در این استان جاری است.
 وی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از آبهای خروجی کشور از مرزهای استان کرمانشاه خارج می شود، گفت: این مهم باعث شده اعتبارات  خوبی به موضوع مهار آبهای مرزی اختصاص داده شده است.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: در حال حاضر هفت سد با ظرفیت 830 میلیون مترمکعب در سطح استان در دست بهره برداری داریم و هفت سد دیگر با 440 میلیون متر مکعب ظرفیت نیز در دست اجرا داریم.
 وی خاطرنشان کرد: تاکنون 37 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و هفت هزار هکتار شبکه فرعی آبیاری مربوط به سدهای استان را اجرا کرده و 1500 هکتار شبکه فرعی آبیاری دیگر هم در دست اجرا داریم.
 امیریان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سالجاری دو یا سه سد دیگر استان را نیز آبگیری کرده و برای سال آینده آنها را به بهره برداری برسانیم.
 این مقام مسئول با اشاره به اعتبارات پرداخت شده امسال در این بخش، گفت: امسال تاکنون نزدیک به 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص یافته که عمده آن در بخش سامانه گرمسیری استان بوده و 16 برابر کل اعتبارات استان است.
 امیریان یادآور شد: در مجموع ظزفی یکی دو سال آینده 65 هزار هکتار از اراضی استان مشروب خواهد شد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: چالش اصلی ما در بحث اعتبارات طرح های غیرمرزی استان است.
 وی همچنین با اشاره به بحث خشکسالی و مقابله با حفر چاه های غیرمجاز گفت: در سطح استان کرمانشاه 12 هزار حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری و پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم.
 امیریان با بیان اینکه از 21 دشت استان شش دشت آن ممنوعه اعلام شده، اظهارکرد: سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی یکهزار چاه غیرمجاز را مسدود کردیم و امسال نیز تاکنون 321 چاه غیرمجاز را مسدود کرده‌ایم.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، کشاورزی ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.