رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف تغییر کرد

رییس دانشگاه صنعتی شریف طی برگزاری مراسمی رییس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه را معرفی کرد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف تغییر کرد
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزارشد.

محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها عملا در زمان امام خمینی(ره) آغاز و اولین اساسنامه آن در سال 1369 ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد. 

وی ادامه داد: دانشگاه شریف بعنوان اولین دانشگاه تخصصی کشور علاوه بر دستاوردهای مختلف توانسته از روحانیون خوش فکر نهاد رهبری برخوردار باشد.

فتوحی با اشاره به هیات الزهرای دانشگاه عنوان کرد: فعالیت این هیات نمونه ای از توجه ما به بحث دین و مذهب در کنار علم است چرا که توانسته مراسمهای باشکوه و مختلفی را بخصوص در ایام محرم برگزار کند.

به گفته وی،دانشگاه شریف توانسته در رشته قرآنی جزو اولین ها باشد.
رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره تودیع حاج آقا محمدنژاد اظهار داشت: از ویژگی برجسته ایشان حضور منظم در جلسات از هیات رییس گرفته تا کمیته های مختلف بوده،همچنین ارتباط دوستانه و صمیمی با اعضای هیات علمی دانشگاه، ارتباط پدرانه با دانشجویان، حفظ جو آزاد در چارچوب قانون و مقررات، کمک به مدیریت دانشگاه و همراهی با معاونت فرهنگی و معاون دانشجویی از ویژگی های خاص حاج آقا محمد نژاد است.

وی افزود: تعامل سه حوزه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه،معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی آثار بسیار خوبی میتواند داشته باشد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف بعد از تودیع حاج آقا محمدنژاد، حاج آقا رستمی را بعنوان رییس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه معرفی کرد.

حجت الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها همچنین با اشاره به استعدادهای ویژه دانشگاه شریف که آن را از بقیه متمایز کرده، گفت: همانطور که دانشگاه شریف قله علم و دانش کشور است، برای مسائل دینی و معنوی هم در بالاترین قسمت شاخص مربوطه ارزیابی قرار دارد.

وی درباره تنظیم سند اسلامی شدن دانشگاهها بعنوان اولین سند در دهه 70 متناسب با ادبیات آن دوره بیان کرد: بعد از نوشتن نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت نوشتن و بازبینی سند دانشگاه اسلامی احساس شد.

محمدیان افزود: لذا وزیران بهداشت و علوم و جمعی از استادان دانشگاهها سند جدیدی را برای دانشگاه اسلامی نوشتند که یکی از ارکان این مسیله حاج آقا محمدنژاد بود.

وی با اشاره به چهاربخش فرهنگی(برعهده نهاد رهبری در دانشگاهها)، مدیریت،پژوهش و آموزش سند دانشگاه اسلامی اعلام کرد: بخش هایی از این سند ابلاغ و بخش هایی دیگر در حال پیگیری است لذا ازآنجاکه حاج آقا محمدنژاد یکی از ارکان نگارش این سند بودند می توانند در تهیه و تکمیل آن نقش داشته باشند به همین دلیل برای پیگیری اقدامات به ستاد رهبری در دانشگاهها برمیگردند و ما را در این زمینه کمک می کنند.

در ادامه روستا آزاد رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به همراه بودن علم با اخلاق،ایمان، دین و فرهنگ در دانشگاه اظهار داشت: هرچند که بحث وحدت و حوزه و همچنین همراهی علم با فرهنگ و دین به طور جد پیگیری و دنبال می شود اما هنوز هم میتوان کارهای بیشتری را برای تحقق کامل انجام داد.

وی با اشاره به ویژگی های حاج آقا محمدنژاد یادآور شد: بحث هم اندیشی استادان بعنوان ثمره تعامل جدی با آنها از جمله اقدامات خوب ایشان در دانشگاه بوده است همچنین ایشان توانستند مسیر دانشگاه را ضمن تعامل با شهرداری با کمترین هزینه توسعه دهند.

همچنین حجت الاسلام محمدنژاد که تا چندی پیش رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف را عهده دار بود، بیان کرد: میانگین حضور دانشجویان بر سرکلاسها در کل کشور حدود یک به سه است اما در این دانشگاه 60 درصد دانشجویان همیشه در کلاسها حضور دارند و همین مسئله دانشگاه شریف را متفاوت از بقیه می کند.

وی افزود: لحظه به لحظه 6سال خدمتم در این دانشگاه آموزش و درس بود و توانستم از توانمندی و ظرفیتهای دانشگاه و دانشجویان یادگیرم.
به گفته محمدنژاد، انسجام درجمع، مشارکت، کاهش هزینه های ارتباطی و اعتماد اجتماعی باعث شکل گیری سرمایه اجتماعی می شود که تداوم آن کارساز است.

در ادامه مراسم سعید سهراب‌پور استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و حجت الاسلام رستمی رییس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان، دانشگاه صنعتی شریف را مطابق فرموده مقام معظم رهبری ممتاز در علم، دین و فرهنگ دانستند و برخی دیگر از ویژگی های این دانشگاه را مطرح کردند.

همچنین در پایان مراسم جمعی از مسیولان دانشگاه و نماینده نهار رهبری در دانشگاهها به حاج آقا محمدنژاد هدایایی را تقدیم کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار