یاسوج؛

افزایش اختصاص قیر رایگان به روستاهای کشور

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حجم قیر رایگان اختصاصی برای آسفالت معابر روستاهای کشور افزایش یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش میزان اختصاص قیر رایگان به روستاهای کشور خبر داد و گفت: امسال میزان اختصاص قیر رایگان به روستاهای کشور یک میلیون تن افزایش یافت.

تاجگردون در نشست مشورتی با دهیاران و شوراهای اسلامی دهستان امامزاده جعفر گچساران با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها و شهرهای کوچک کشور اختصاص یافت افزود: امسال این رقم به 3 میلیون تن افزایش یافت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته 17 هزارتن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها و شهرهای استان استفاده شد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باید امکانات مناسب و زیرساخت ها در روستاها فراهم شود افزود: سال گذشته کارهای خوبی در زمینه اجرای طرح هادی،گازرسانی و ساخت و اصلاح جاده دسترسی در روستاهای گچساران انجام شد.

فرماندار گچساران نیز در این نشست با بیان اینکه دشت امامزاده جعفر از دشت های حاصلخیز استان است گفت: برای تامین آب کشاورزی پایدار طرح انتقال آب به اراضی کشاوزی امامزاده جعفر در دو مرحله در حال اجراست.

رحیمی با بیان اینکه طرح 3 هزار و 500 هکتاری آبرسانی به دشت امامزاده جعفر به بهره برداری رسید افزود: طرح آبیاری 3 هزار هکتار دیگر نیز در مرحله مطالعه و ساخت است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال طرح آبیاری بارانی در یک هزار هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر اجرا می شود.

دهستان امامزاده جعفر از توابع بخش مرکزی گچساران دارای 38 روستا است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.