تعادل انرژی، مهم ترین فاکتور در مدیریت وزن است، اما کاهش دریافت انرژی باید متمرکز بر کاهش مصرف مواد غذایی پرانرژی و بدون ارزش تغذیه ای باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه صادقی کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: بسیاری از افراد در هنگام کاهش وزن، مصرف بسیاری از مواد غذایی ضروری را کاهش می دهند که در بسیاری از موارد کمبود این مواد سبب افزایش تمایل به مصرف مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی می شود.   
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اصول کاهش وزن، کاهش مصرف کربوهیدرات ها است، باید توجه شود که تمرکز باید بر کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه، آبنبات و سایر مواد غذایی شیرین شده با شکر مانند کیک، بیسکویت و انواع شیرینی ها باشد.  
فاطمه صادقی ادامه داد: افزودن منابع سرشار از پروتئین و کم چرب مانند لبنیات کم چرب، تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات، می تواند سبب کاهش حس گرسنگی و تمایل به مصرف شیرینی ها شود.  
این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه توجه به دریافت کافی آهن، کلسیم و فولیک اسید نیز در زمان کاهش وزن در بانوان اهمیت فراوانی دارد، اضافه کرد: مصرف متعادل منابع آهن باید در برنامه های غذایی کاهش وزن مورد توجه قرار گیرد؛ گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، ماهی، حبوبات و سبزی های برگ سبز منابع سرشار آهن هستند که مصرف آن ها همراه با منابع ویتامین C مانند توت فرنگی، گوجه فرنگی و مرکبات، برای افزایش جذب آهن توصیه می شود.   
صادقی مصرف لبنیات کم چرب برای دریافت بهینه کلسیم را ضروری دانست.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کاهش ، وزن ، سالم ، بانوان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار