کلیولند: حمله هوایی آمریکا در قندوز دفاع از مردم افغانستان بود

سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان اعلام کرد کشتار غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا دفاع از مردم افغانستان بود و مسئولیت آن به‌عهده طالبان است.

حمله هوایی امریکا در قندوز، برای دفاع از مردم افغانستان بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و نیروهای افغانستان علیه طالبان در قندوز، دو نظامی آمریکایی کشته شدند که به تأیید واشنگتن و ناتو رسید.

آمریکا مدعی شد که دو نظامی این کشور برای مشاوره و پشتیبانی نظامیان افغان به قندوز اعزام شده بودند.

با گذشت دو روز از تلفات نظامیان آمریکایی حملات هوایی تلافی‌جویانه مقامات این کشور در ولایت قندوز، جان ۳۵ غیرنظامی افغانستان را گرفت و دست‌کم ۲۵ نفر را نیز زخمی کرد.

چارلز کلیولند سخنگوی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان تأکید کرد: این حمله در دفاع از مردم افغانستان انجام شده است و مسئول کشته شدن غیرنظامیان هم مخالفین مسلح دولت می‌باشند.

این مسئول مأموریت حمایت قاطع در افغانستان همچنین افزود: خواست مردم افغانستان این است تا از طالبان نجات یابند و این قضیه از سوی نیروهای حمایت قاطع و حکومت افغانستان به‌صورت جدی بررسی می‌شود.

به‌گفته وی، حمله بر فرماندهان طالبان به‌خاطر مصونیت و حفظ جان مردم راه‌اندازی شد که نیروهای افغان و خارجی در این عملیات تلفات را متقبل شده که سرانجام باید دفاع می‌شد.

رشد نوشت: در همین رابطه ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که هیأتی را به‌منظور بررسی همه‌جانبه این موضوع به ولایت قندوز فرستاده است که عامل اصلی این تلفات به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، قندوز ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.