یوناما یافته‌های اولیه خود در کشتار قندوز را اعلام کرد

یوناما در کابل اعلام کرد: یافته‌های اولیه آنان نشان می‌دهد 32 غیر نظامی در حمله هوایی نظامیان آمریکایی در استان قندوز کشته و 19 تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما یافته‌های اولیه خود در کشتار قندوز را اعلام کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یوناما یا دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در کابل روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان درمنطقه موسوم به «بزقندهاری» دراستان قندوز را که روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد، را تحقیق و بررسی می کند.

یوناما افزوده است که براساس یافته های آنان در این حملات 22 منزل مسکونی ویران شده و جان باختن غیر نظامیان قابل قبول نیست.

دراین بیانیه افزوده شده است که اینگونه حملات باعث صدمه زدن به تلاش های صلح و تامین امنیت در این کشور خواهد شد.

در بیانیه تاکید شده است که در زمان انجام حملات هوایی، نظامیان خارجی باید تمامی اقدامات ممکن را که شامل تحلیل کلی از وضعیت برای انجام حملات هوایی می ‌شود، اتخاذ کنند، تا به غیر نظامیان آسیب نرسد.

یوناما افزوده است که از اثر افزایش خشونت‌ها در افغانستان در یک ماه گذشته، 95 غیرنظامی کشته و 111 نفر زخمی شده‌ اند.

روزپنجشنبه هفته گذشته نیروهای هوایی آمریکا دراستان قندوز در حمله به گروه طالبان 32 غیر نظامی را کشته و 19 تن دیگر را زخمی کردند که واکنش های زیادی را در داخل و خارج افغانستان بوجود آورده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به علت وارد شدن تلفات به نیروهای افغان و حمله شدید طالبان حمله هوایی را اجتناب ناپذیر دانست و اعلام کرد که شماری از قربانیان خانواده های فرماندهان طالبان است که نشست در منزل آنان برگزار شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.