ساری؛

یارانه صادراتی مرغ در راه

یارانه صادراتی مرغ در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 6 واحد مرغ اجداد با ظرفیت 204 هزار قطعه، 181 واحد مرغ مادر با ظرفیت 5.5 قطعه و 2 هزار و 260 واحد مرغداری گوشتی در استان فعال است.
 
وی گفت : با توجه به اینکه 200 میلیارد تومان یارانه برای صادرات محصولات لبنی در نظر گرفته شد ، لازم است برای صادرات مرغ هم یارانه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه از 2 هزار و 260 واحد مرغداری گوشتی در استان 300 واحد آن غیرمجاز است، افزود: 60 درصد ظرفیت صنعت مرغداری در استان استفاده می‌شود و بقیه خالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال بخش کشاورزی در بسته رونق تولید درصد بالایی جذب داشته است، گفت : 103 میلیارد تومان با نرخ بهره 18 درصد به بخش کشاورزی تزریق شد که این نرخ بهره متناسب با بخش کشاورزی نیست.

حیدرپور با بیان اینکه به دامداری‌های سنتی هیچ‌گونه کمکی صورت نمی‌گیرد، افزود: در 4 سال اخیر وامی به این افراد صورت نمی‌گیرد و بانک‌ها بر این ادعا هستند که منابع بانکی محدود است بر این اساس از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم پیگیری لازم صورت گیرد تا برای کمک به واحدهای دامداری سنتی تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کاهش وزن مرغ گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در صنعت طیور در کشور شده است که برای اجرایی شدن کاهش جوجه‌ریزی و وزن مرغ باید اقداماتی صورت گیرد تا ضمانت اجرای آن افزایش یابد تا جوجه‌ریزی خارج از حیطه نظارتی بخش کشاورزی صورت نگیرد.

حیدرپور افزود: برای کاهش وزن مرغ و جوجه‌ریزی کشتارگاه‌ها نباید بدون مجوز و نظارت دامپزشکی اقدام به کشتار کنند و حمل مرغ بدون مجوز دامپزشکی صورت نگیرد.

41 واحد جوجه‌کشی، 981 میلیون قطعه تخم مرغ نطفه‌دار، 34 واحد کارخانه خوراک دام با ظرفیت یک و نیم میلیون تن و 15 واحد صنعتی تجهیزات مرغداری در مازندران فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.