ساری،

توصیه هایی به دامداران

سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کشاورزان از پرورش دهندگان طیور خواست جیره غذایی طیور را بر اساس اسیدهای آمینه تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گرم کردن سالن‌های پرورش طیور 48 ساعت قبل از جوجه‌ریزی و مطمئن شدن از گرم شدن سالن‌ها خصوصاً کف آنها، تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال حداقل تهویه در مرغداری‌ها بهنگام شب و اوایل پرورش جوجه به منظور خروج گازهای مضر و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بهینه‌سازی مصرف سوخت با استفاده از دریچه اینلت ا زدیگر توصیه های این سازمان به پرورش دهندگان طیور است.

بر ساس این گزارش به بسترریزی قبل از جوجه‌ریزی با استفاده از تراشه چوب به قطر 3 تا 5 سانتی‌متر و یا رول‌های کاغذی ضخیم، اطمینان از عملکرد سیستم گرمایشی قبل از جوجه‌ریزی و تعویض مشعل های مستهلک جهت کاهش مصرف سوخت نیز تاکید شد.

مبارزه مستمر با مگس و حشرات ناقل بیماری در واحدهای دامداری و مرغداری، صاف‌کردن، خنک‌کردن و تحویل سریع شیر به سکوی جمع‌آوری شیر از توصیه های سازمان جهاد کشاورزی مازندران به دامداران بود.

مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی در گوسفندان و تکرار آن در 48 ساعت بعد و هفت روز بعد، واکسیناسیون علیه بیماریهای آنتروتوکسمی (پیچ)، مراقبت از بره‌ها و گوساله‌های تازه متولد شده نیز از دیگر موارد مورد توجه دامداران اعلام شد.

جهاد کشاورزی مازندران از زنبورداران نیز خواست کندوهای زنبور عسل را برای زمستانگذرانی آماده کنند.

انتها پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار