شیراز؛

هزار چاه در فارس پر و مسلوب المنفعه می شود

معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس گفت: در استان 19 هزار چاه غیر مجاز حفر شده که بر اساس مصوبه شورای تامین 3 هزار چاه امسال در فارس وبیش از 200 چاه در داراب پر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس گفت: متاسفانه در سال های گذشته به بحث آب و مدیریت آن توجه جدی صورت نگرفته و امروز با پایین رفتن سفرهای زیر زمینی آب با بحران شدید آب مواجعه شده ایم.
وی افزود: شورای تامین استان فارس و شورای حفظ حقوق بیت المال جلسه های متعددی در خصوص بحران آب در استان برگزار کردند و مصوب شد که 15 دستگاه 132 وظیفه بر آن ها محول شود و همه آن ها برای رفع بحران آب، امور آب را همراهی کنند.
ایوب ارجمند مزیدی سرپرست منابع آب شهرستان داراب گفت: در راستای طرح تعادل بخشی و احیای منابع آب زیر زمینی شرکت سهامی آب منطقه فارس و به تبع آن مدیریت منابع آب شهرستان داراب هم اقدام به پر کردن چاه های غیرمجاز کرده و طی دو هفته گذشته 180 چاه پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی تعداد چاه های غیرمجاز داراب را دو هزار و 500 چاه عنوان کرد و افزود:  بیش از هزار و٦٠٠چاه مجاز را به کنتور هوشمند مجهز کردیم ولی متاسفانه چاه های غیر مجاز بدون در نظر گرفتن شرایط بحران آب به کار خود ادامه می دهند.
علی خورشیدی دادستان داراب در برخورد با متخلفین حفر چاه های غیر مجاز تاکید کرده و گفت: امروز دیگر منافع اشخاص اهمیت ندارد بلکه کاهش شدید آب آشامیدنی مردم و به خطر افتادن نسل بعد نیز در اولویت است و اگر فردی اقدام به حفر چاه نماید قطعا با وی برخورد قانونی خواهیم کرد.
وی از مردم داراب نیز خواست تا خود با این طرح همکاری کرده و اگر کسی متوجه حفر چاه غیرمجاز شد به دستگاه های متولی اطلاه دهد تا با خاطیان برخورد قانونی صورت پذیرد.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: مسدود کردن ، هزار ، چاه ، داراب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار