شیراز؛

اختصاص ذخیره ارزی به امور عشایری و روستایی در فارس

یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به امور عشایری و روستایی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نکوئیان مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: مجوز پرداخت این اعتبار از سوی رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری گرفته شده و با توجه به خشکسالی های اخیر در بیشتر منابع آب فارس نخستین اولویت در تخصیص بودجه، تأمین آب عشایر کوچ‌رو است و برای این کار از روش‌هایی مانند ساخت چاه عمیق، تانکرهای آب‌رسانی سیار و انتقال آب استفاده می شود.
وی با اشاره به سرشماری جدید عشایر در سال 1397 درباره جمعیت عشایری افزود: خانواده عشایر در فارس  150 هزار نفر هستند که 3و نیم درصد جمعیت استان و 12و نیم درصد جمعیت عشایر کل کشور را دارا است و به‌عنوان قطب جمعیت عشایری کشور محسوب می‌شود.
نکوئیان از تسهیلات جدید ارائه‌شده به عشایر خبر داد و تصریح کرد: در دولت یک درصد از صندوق توسعه ملی به عشایر اختصاص یافته  و امسال 10 میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام تا سقف 6 میلیون تومان با کارمزد 4درصد و بازپرداخت پنج‌ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه یک سری پکیج یا چمدان خورشیدی را در اختیار عشایر قرار می‌ دهیم، ادامه  داد: این چمدان‌ها با نور خورشید شارژ شده و برای روشنایی در مکان‌های تاریک ازسوی عشایر سیار در مناطقی که برق وجود ندارد، استفاده می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: 2 هزار و 500 عدد از چمدان‌های خورشیدی به ما اختصاص داده ‌شده و قرار است پس انجام مقدمات کار و هماهنگی با اداره برق استان و استانداردسازی، به مدت چهار سال تمام عشایر سیار از این وسیله بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار