شیراز؛

مسدود کردن چاه های غیرمجاز

افزون بر سه هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در فارس پلمپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امید رشیدی مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: 3 هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال 93 تاکنون در مناطق خنج ، داراب ، کازرون، قیر و کارزین ، اقلید ، سپیدان ، جهرم، سروستان و شیراز مسدود شد.  
وی با اشاره به اینکه تعداد چاه های غیر مجاز در فارس از حدود 22 هزار چاه به 19 هزار چاه کاهش یافته است ادامه داد: هم اکنون آمارها نشان دهنده 616 میلیون مترمکعب کسری مخازن و منابع آب زیرزمینی در استان فارس است.  
امید رشیدی با بیان اینکه این چاه ها دشت های استان فارس را با بحران روبرو کرده است اظهار کرد: یگان حفاظت از منابع آب در مناطقی از داراب ، مرودشت ، جهرم دشت نمدان ، آسپاس و بکان و مناطقی از فسا و دشت قره باغ شیراز فعال است و با حکم قضایی برای پر کردن چاه های غیر مجاز اقدام می کنند.  
مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، ساماندهی شرکت‏های حفاری و نصب سامانه موقعیت یاب ماهواره ای روی تجهیزات آنها است و تاکنون تعداد 363 سامانه جی پی اس روی دستگاههای حفاری مجاز نصب شده است.  
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه هایی است که در طرح احیا و تعادل بخشی مورد توجه قرار گرفته و اجرای آن ادامه دارد نصب تجهیزات اندازه گیری بر روی منابع آب، حفر چاه های قابل کنترل در دشتها، و تهیه بانک اطلاعاتی محدوده مطالعات است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار