قزوین؛

تشکیل میز کشمش

میز کشمش در شهرستان تاکستان تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین در جلسه بررسی وضعیت کشمش استان گفت: با توجه به حجم تولید انگور و کشمش در شهرستان تاکستان ، از این پس میز کشمش با مدیریت فرمانداری این شهرستان تشکیل می شود.

تشکیل میز کشمش

 منوچهر حبیبی با اشاره به صادراتی بودن این محصول استراتژیک افزود : باید ضمن برنامه ریزی بر روی تولید کشمش ، یرای  خرید به موقع و مناسب آن  برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز محصولاتی مثل انگور و کشمش به صورت رقابتی معامله می شود افزود : باید بر دو مقوله قیمت و کیفیت محصول دقت کرد.

حبیبی ضمن تاکید بربهاء دادن به  محصولات صادراتی گفت : اولویت اول باید برنامه ریزی برای خرید محصولات از باغداران باشد و صادرات محصول در اولویت دوم قرار گیرد  تا باغداران با دلگرمی بیشتر محصول تولید کنند.

وی گفت: سازمان همیاری شهرداریهای استان در کنار تعاون روستایی هر چه سریعتر زمینه های لازم برای خرید محصول را فراهم و برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنند.

فرماندار شهرستان تاکستان هم در این جلسه با اشاره به  تولید سالانه  ۵۰ هزار تن کشمش در این شهرستان گفت : از این میزان فقط ۶ هزار تن کشمش صادراتی بنام استان ثبت و بیشتر حجم کشمش به نام دیگر استانها صادر می شود.

سیاوش طاهرخانی افزود : طی ماه های اخیر با ورود بخش خصوصی و دولتی حرکت های مثبتی آغاز شده است و فرمانداری و دیگر ارگان های متولی محکم پای کار هستند .

فرماندار شهرستان تاکستان تاکید کرد :  باید در این زمینه رقابت سالمی در استان شکل بگیرد و برای قیمت گذاری مناسب اقدامات لازم انجام شود .

طاهرخانی، قیمت فعلی کشمش را برای باغداران مناسب ندانست و گفت : در این باره پیشنهاد مناسب با نیاز و خواسته باغداران به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده است و هر تصمیمی در این زمینه در استان اتخاذ شود به آن عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.