قزوین؛

بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش کشاورزی

طرح آبیاری مدرن تا پایان امسال در 20 هزار هکتار از مزارع و باغ ها اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛استاندار در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش کشاورزی گفت: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری مدیران عامل بانک ها و مشاکت فعال کشاورزان هستیم .

فریدون همتی اضافه کرد: اگر بتوانیم 20 هزار هکتار را به سامانه های نوین آبیاری تجهیز کنیم ، سال آینده هم با توافق وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی /20 هزار هکتاردیگر تحت پوشش قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح باید اولویت خرید تجهیزات آبیاری از داخل استان باشد تا واحدهای صنعتی حمایت شوند و در کنار آن استفاده از فارغ التحصیلان کشاورزی در کار هم ضروری است.

همتی پیشنهاد کرد برای تسریع کارها ۱۵ درصد از منابع مالی از محل آورده کشاورزان و ۱۵ درصد از محل صندوق تامین شود تا کارها تسریع شود.

وی اضافه کرد: اگر باغات انگورزیر پوشش آبیاری مدرن قرار گیرد میزان عملکرد تولید انگور از ۳۰۰ هزار تن کنونی به ۹۰۰ هزار تن و کشمش از ۷۰ هزار تن به ۲۱۰ هزار تن خواهد رسید و مصرف آب به یک سوم کاهش می یابد که باید در این زمینه سرعت عمل داشته باشیم.

استاندار همچنین ضمن قدردانی ازخدمات نیاز علی ابراهیمی پاک ، علی اکبرمتقی فر را به عنوان  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کرد .

اجرای طرح بیابان زدایی در هشت هزار هکتار از اراضی استان موضوع دیگری بود که در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.