نیویورک تایمز: افغانستان، پذیرای بیشترین تعداد مهاجران افغان

افغانستان تنها کشور جهان است که در حال حاضر بیش از تمامی کشورهای اروپایی و آسیای جنوبی، مهاجران افغان را می‌پذیرد.

نیویورک تایمز: افغانستان، پذیرای بیشترین تعداد مهاجران افغانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تنها یک کشور در جهان وجود دارد که در حال حاضر بیش از تمامی کشورهای اروپایی و آسیای جنوبی، مهاجران افغان را در خود جای می‌دهد و آن هم خود کشور افغانستان است. 

منابع آگاه پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال جاری میلادی حدود 1.5 میلیون مهاجر افغانی به کشور زادگاه خود بازگردند. بیشتر این مهاجران وادار به ترک زادگاه خود شده‌اند. برخی از این افراد، پناهجویان ثبت‌نام شده هستند.  

برخی از مهاجران افغان از کشورهای اروپایی به کشورشان بازخواهند گشت. کابل و اتحادیه اروپا به‌تازگی، قراردادی را برای بازگرداندن ده‌ها هزار آواره‌ای که درخواست پناهندگی آن‌ها در کشورهای مقصد پذیرفته نشده، به امضا رسانده‌اند. پیش‌بینی می‌شود بیشترین تعداد مهاجران افغان از کشورهای ایران و پاکستان به کشورشان بازگردند. 

طبق آمار سازمان ملل متحد، حدود 1.3 میلیون پناهنده ثبت‌نام شده در پاکستان زندگی می‌کنند. حدود 700 هزار نفر نیز به طور غیرقانونی، در این کشور بسر می‌برند. در ادامه گزارش آمده است: بسیاری از مهاجران افغان می‌گویند آزار و اذیت و تبعیض‌های اعمال شده از سوی مقامات پاکستانی شرایط را برای ادامه زندگی آن‌ها در این کشور، غیرقابل تحمل کرده است.  

اسلام آباد تا تاریخ 15 نوامبر (25 آبان) به مهاجران غیرقانونی افغان مهلت داده تا مدارک قانونی خود -از قبیل ویزا و گذرنامه- را به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهند و در غیر این صورت، با مجازات‌هایی مانند حبس و یا اخراج از خاک پاکستان مواجه خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود به احتمال زیاد، در هفته‌های آتی شمار بیشتری از افغان‌های مقیم پاکستان به کشورشان بازگردند.



انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار