سردار سلامی در همایش تجلیل از پاسداران اهل قلم؛

سپاه پاسداران برای انجام وظیفه، در کنار شمشیر نیازمند قلم و زبان است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پاسداران اهل قلم، مشعل‌دار آگاهی و بصیرت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یازدهمین دوره انتخاب کتاب پاسداران اهل قلم که صبح امروز(شنبه 15 آبان) در سالن ولایت ستاد کل سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: پاسداران اهل قلم، مشعل‌دار آگاهی و بصیرت و گسترش‌دهنده تعالیم اهل بیت(ع) در جامعه هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بارها درباره اهمیت خواندن و نوشتن اهمیت قائل شده و ارزش تفکر و تعقل در سراسر آیات قرآن روشن است.

وی با اشاره به هدیه الهی که در اختیار انسان قرار گرفته است ادامه داد: قلب که جایگاه معرفت و ایمان است، هدیه‌ای از سوی باری تعالی است که هویت انسان را شکل می‌دهد اما برخی با وجود این ودیعه الهی نه تفکر می‌کنند و نه چیزی را می‌بینند و نه چیزی را می‌شوند که آن‌ها اهل جهنم هستند. کسانی که قادر نیستند تفکر کنند به این دلیل است که خداوند به دلیل انجام اعمالشان بر قلب‌های آن قفل زدند که باید کاری کنند تا این قفل‌ها شکسته شود.

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی کرد: جهل عاملی است که باعث تغییر چهره و سیمای جهان می‌شود و جهان واقعی بر اساس حقیقت درونی ذهن انسان شکل می‌گیرد که اسلام نیز بر همین نحو و به وسیله قلم نویسندگان و گفتار مبلغان و تبلیغ رسالت الهی توسط مبلغان گسترش یافته است.

سردار سلامی افزود: قلم، شمشیر و زبان عوامل گسترش اسلام هستنند و ما نیز به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای وظیفه اصلی‌مان و دفاع از انقلاب اسلامی نیازمند این مسئله هستیم که با آگاهی بیشتر بصیرت عمیق‌تری در جامعه به وجود آید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروزه شمشیرها و تفنگ‌های ما بر آگاهی و بصیرت در واقعیت‌ها تکیه دارد و شمشیر بدون آگاهی هیچ گاه موثر نیست و عمل به موقع و موثر و در زمان مناسب نیازمند فهم عمیق است به خصوص که امروزه تکنولوژی راه دستیابی به حقیقت را نیز هموارتر کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که پیشرفت هم می‌تواند به علم بیافزاید و هم می‌تواند عامل جهل باشد، ادامه داد: عقل به عنوان نماینده خداوند و جهل نماینده زور است که در حال حاضر و در دنیای امروزی این دو عامل همیشه با هم در حال نبرد هستند. قول جاهلانه پدیده‌ای است که از سوی غربی‌ها برای فروپاشی ساختمان ذهنی مسلمان و جهان به وجود آمده است.

سردار سلامی با بیان این سوال که چگونه غرب می‌تواند بر قلب‌ها و عقل‌های جهان اسلام تسلط داشته باشد، تصریح کرد: موقعیت جهان امروز این است که پالایش اندیشه‌های ناب از اندیشه‌های مخدوش با به وجود آمدن فضای مجازی کاری سخت و دشوار شده است. فضای مجازی همان طور که می‌تواند برای جامعه مفید باشد می‌تواند عامل جهل بوده که با هدف و استراتژی غربی‌ها که همان تغییر باورهاست یکی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تغییر هویت انسان مبنای جنگ امروز ما با دشمن است و دشمن و جنگ امروزه در این سرزمین جریان دارد ایجاد ذهن منفصل و تغییر باورها هدف اصلی دشمن بوده و هدف امروزه دشمن تسخیر قلب‌ها و ذهن‌هاست و اگر موفق شود که چنین کاری را انجام دهد بر دنیا پیروز شده و چهره جهان را تغییر خواهد داد.

وی تصریح کرد: اهمیت خواندن و نوشتن در این برهه زمانی مشخص می‌شود که در فضای مخدوش امروزه کسانی موفق هستند که دارای اندیشه عمیق در باورهای خود باشند. ما اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم باید به تفکرهای خود استحکام ببخشیم تا بر دشمن پیروز شویم.

سردار سلامی ادامه داد: امروزه قلم قوی‌ترین سلاح ماست و اگر زبان و قلم نتوانند هدف ما از این  حرکت بزرگ را تداعی کنند ما نمی‌توانیم از شمشیرهایمان درست استفاده کنیم و همان طور که خداوند به ما یاد داده که با منطق به جنگ شبهات برویم استدلال، منطق و ژرف‌نگری می‌تواند بزرگترین درک ما برای فهم حقایق باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع که نویسندگان بزرگ همیشه جهان را تغییر داده‌اند افزود:‌ اندیشه با نوشتن حیات جاودانه می‌یابد مخصوصاً اندیشه‌ای که لباس حق دارد می‌تواند با نوشتن نفوذ پیدا کند و انسان‌ساز باشد. ما امروزه در منطقه جهاد کبیر حضور داریم که همان تبیین حقانیت اسلام و عدم تبعیت از کفار است که بزرگترین تبعیت از آن‌ها همان همراهی با تفکرات آن‌هاست که مغایر با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

سردار سلامی در بخش پایانی صحبت امروز خود، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نویسندگان افسران جنگ نرم هستند و همانگونه که در جنگ سخت با دشمن فضا را باز کرده‌ایم باید این فضا در جنگ نرم نیز به وجود آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار