شیراز؛

نواخته شدن قطعه موسیقی در صدا و سیمای فارس

قطعه موسیقی «بشکن این تحریم را» با محوریت اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای فارس نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز استان فارس، مدیر واحد شعر و موسیقی گفت: تولیدات جدید موسیقی فارس مورد استقبال مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی قرار گرفت.
مهدی کرمی تولیدات جدید را بر اساس ساختارهای متفاوت محلی، پاپ و سنتی برشمرد و گفت: تولید برنامه‌های فاخر موسیقی به‌طور جدی دنبال می‌شود که یک قطعه موسیقی محلی ارکسترال به‌ نام «عمر من» در فضایی متفاوت و بانشاط دارای ساختار تلفیقی از سازهای آگوستیک موسیقی کلاسیک جهانی و سازهای ایرانی تولید شده است.
کرمی افزود: تنوع و خلاقیت در سازبندی و رنگ‌ آمیزی این کار منحصر بوده و این اثر حاصل اجرا و خوانندگی استاد حسن صفری، موسیقی و تنظیم علیرضا اوجی و شعر بیژن سمندر است.
مدیر واحد شعر و موسیقی صداوسیمای فارس ادامه داد: کار دیگر که آماده‌ شده موسیقی پاپ بانام «بشکن این تحریم را» که محوریت آن اقتصاد مقاومتی بوده و خوانندگی آن را این‌جانب به عهده گرفت و علیرضا امیری تنظیم موسیقی را انجام داده و عظیم زارع شعر آن را سروده است.
کرمی تصریح کرد: موسیقی سنتی گل‌ افشان نیز برگرفته از شعر گوهر درخشان ادبیات فارسی حافظ شیرازی است با مطلع «بیا تا گل برافشانیم» کار فاخر تولیدشده دیگر است.
وی افزود: در این کار محمد ذاکر حسین آهنگسازی و خوانندگی آن را عهده‌دار بوده و این اثر به‌گونه‌ای حرفه‌ای و تکنیکی نوازندگان ساز های سنتی اجرا شده است که تولیدات جدید واحد شعر و موسیقی مرکز فارس توجه کارشناسان حوزه موسیقی را به خود جلب کرده و مورد استقبال مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما قرار گرفته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.