شیراز؛

تشکیل دوره تربیت‌ مربی سواد رسانه ‌ای در فضای مجازی

برای نخستین بار در استان فارس دوره تربیت ‌مربی برای خواهران مبلغ، مربیان و اساتید در سال آینده برگزار می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا آسیان مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در امور بانوان با بیان اینکه برای نخستین بار در استان فارس دوره تربیت‌ مربی برای خواهران مبلغ، مربیان و اساتید در سال آینده برگزار می ‌شود، گفت: در این دوره پیش‌ب ینی شده است 200 نفر در  29 شهرستان این استان در آموزش‌ های حضوری و نیمه‌حضوری در 122 ساعت شرکت کنند.
وی افزود: برای استمرار این دوره آموزشی مقرر شد سالی دوبار به ‌صورت غیرحضوری برای مبلغان و مداحان و هر نوبت 600 نفر در طول سال از طریق لوح‌ های فشرده، کتاب در زمینه‌ های معارف قرآنی، مهدویت و تربیت فرزندان با رویکرد عفاف و حجاب در جامعه برگزار شود.
آسیان ادامه داد: امنیت و حریم خصوصی در فناوری‌ های روز دنیا، آسیب ‌شناسی شبکه ‌های اجتماعی، پشت پرده ان اس آی، راهکار های مدیریت رسانه و جایگزین‌ هایی برای شبهات ازجمله محور های آموزشی رسانه در فضای مجازی است.
اودر مورد آموزش خواهران مداح گفت: از سه سال گذشته تاکنون 200 نفر از مداحان خواهر شناسایی شده‌اند و در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل پرونده داده‌اند و به‌صورت حضوری و غیرحضوری آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
وی بیان داشت: برای افزایش توان علمی و تخصصی مداحان خواهر، هشت حوزه خواهران در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار شده و 10 نفر از اساتید شورای مدرسان به آموزش اصول مداحی مشغول هستند.
مشاور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در امور بانوان تصریح کرد: ولایتمداری، هم‌نوایی با ذاکر امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) حفظ آراستگی ظاهری، حذف مداحی‌محوری، دوری از افراط‌گرایی در مداحی به‌ جای مقتل خوانی و نیز استفاده ابزاری از موسیقی ازجمله محورهایی است که باید مورد توجه مداحان قرار گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار