ارومیه؛

توجه به پدافند غيرعامل در زيرساختهاي كشور لازمه توسعه پايدار

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت:اهتمام در اجراي ملزومات پدافند غيرعامل مي تواند زمينه هاي توسعه پايدار و كاستن از خسارتهاي احتمالي در زمان حادثه را منجر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي؛ داريوش نصر در همايش نكوداشت هفته پدافند غيرعامل در حوزه سايبري كه با حضور معاون اطلاعات و عمليات سازمان پدافند غيرعامل كشور و جمعي از مديران استاني و فرماندهاي نظامي و انتظامي در سالن اجتماعات اداره كل راه و شهرسازي استان ترتيب يافته بود با تاكيد بر اينكه مجموعه ملزومات رعايت پدافند غيرعامل به عنوان يك اصل اساسي مي تواند از بروز خسارتهاي سنگين در زمان تهديدات و حملات دشمن جلوگيري كند اظهارداشت: در برنامه ريزيها و اولويت بندي ها مي بايست پدافند غير عامل مورد توجه باشد تا اين تفكر در حوزه اجرايي نيز عملياتي شود.

وي گفت: 70 درصد خدمات حياتي اعم از ساختمان ها وبا اهميت زياد راهها در اين اداره كل مي باشد كه پياده سازي اصول پدافند غيرعامل در اين مجموعه از اهميت بالايي قرار دارد و خوشبختانه اين اهميت در بدنه وزارت راه و شهرسازي اجرايي و نهايدنه شده است.

نصر با بيان اينكه توجه به كنترل و نظارت در اجراي پروژه هاي منطبق با پدافند غيرعامل و نيز بومي سازي دانش دفاعي از جمله موضوعات مهمي است كه در حوزه مديريتي بايدعملياتي شود افزود: پدافند غيرعامل موضوعي بسيار مهم است كه بي توجهي به آن قابل جبران نيست.

مديركل راه و شهرسازي سه اصل تفكر سازماني،رويكردهاي مديران ارشد و اجرايي ساختن را از جمله اركان پياده سازي اصل پدافند غيرعامل در هر مجموعه اي دانست و خاطرنشان كرد: در كنار اين اركان آنچه نبايد از آن بسادگي گذشت كنترل و نظارت بر فرايند هاست.

معاون اطلاعات و عمليات سازمان پدافند غيرعامل كشور نيز با تقدير از اهتمام مجموعه راه وشهرسازي اذربايجان غربي به پدافند غيرعامل اظهارداشت: پدافند غيرعامل با زندگي همگان عجين شده است و به همين خاطر بسياري از كشورهاي قدرتمند دنيا در زمينه دفاعي و نظامي كه تاكنون نيازي به پدافند غيرعامل احساس نمي كردند، اكنون براي اين موضوع سازمانهاي عريض و طويل تشكيل داده و بودجه هاي هنگفتي خرج مي كنند.

سردار محمد حسن منصوريان به لزوم توام بودن پدافند عامل و غيرعامل اشاره كرد و گفت: همان طور كه رفع تهديدات فقط با پدافند غيرعامل ممكن نيست، اين تهديدات را فقط با پدافند عامل نيز نمي توان از بين برد و اين دو كنار هم كارايي دارند.

وي ادامه داد: سيال بودن تهديدها باعث شده نوع تهديد از نظامي در گذشته به تهديد سايبري و فرهنگي در زمان حاضر تغيير كند.

منصوريان گفت: بايد با اعمال راهكارهايي نسبت به مصون سازي كشور همه با همم تلاش كنيم.

گفتني است در ادامه اين همايش نيز كارگاههاي آموزشي تهديدات فضاي سايبري و شبكه هاي مجازي برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.