ارومیه؛

برگزاری رزمایش نمادین پدافند غیر عامل در مدارس ارومیه

به منظور ایجاد هماهنگی و حفظ آمادگی دانش آموزان برای مقابله با دشمن فرضی همزمان با هفته پدافند غیر عامل رزمایش نمادین پدافند غیر عامل در مدارس ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛این رزمایش در دبیرستان دخترانه عاطفه ناحیه یک ارومیه و همزمان در 200 مدرسه شهری و روستایی و با مشارکت 74 هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ناحیه 2 و آئین نمادین آن در هنرستان 13 آبان برگزار شد.

در این رزمایش که با حضور نیروهای آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، اورژانس و ادارات خدمات رسان ارومیه برگزار شد دانش آموزان همچنین روش های مختلف حمل مجروحان، اطفای حریق و همچنین نحوه صحیح مقابله با آتش، انتقال افراد به پناهگاه و جان پناه را آموزش دیدند.

عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در مراسم نمادین رزمایش پدافند غیر عامل در مدرسه عاطفه ارومیه بیان کرد: درعرصه کنونی که تهدیدات نرم دشمنان همراه تداوم دارد باید دقت کرد علی رغم وجود امنیت در کشور در منطقه پر اشوب زندگی می کنیم .

وی با اشاره به اینکه روی موضوع حفظ منافع ملی در کشور اتفاق نظر وجود دارد اظهار کرد: در آینده شکل و نوع جنگ ها بسیار متفاوت تر خواهد بود و نیازمند برنامه ریزی در این زمینه و اینده نگری هستیم.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: اگر قرار بر ایجاد تاسیساتی در کشور و استان باشد باید بر اساس اصول پدافند غیرعامل باشد همه مسئولین در کنار مردم باید دست به دست هم دهند تا نقاط قوت کشور تقویت و نقطه نفوذی وجود نداشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در رزمایش پدافند غیر عامل در مدرسه عاطفه ارومیه گفت: دشمن هم اکنون در بعد فرهنگی، فرهنگ و اعتقادات مردمی را نشانه گرفته است، این موضوع نیازمند مقابله است تهدید نرم از ابزارهای دشمن بوده که اعمال می کند و ایجاد وابستگی در دانش آموزان به علوم بی روح غربی از نمادهای این نوع تهدیدات است

اشرف نجف آباد افزود: نیازمند برنامه های جامع در این زمینه هستیم و دانش آموزان ما باید کنجکاو، دقیق،جستجوگر و مسوولیت پذیر باشند بسیجی بودن و هدایت پذیری نیز لازمه این کار است و باید کشور را غیر قابل نفوذ کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیزبا بیان اینکه پدافند غیر عامل همان مبارزه و ایستادگی غیر مسلحانه در برابر استکبار جهانی است، افزود : امروز فقط کیفیت و چگونگی دفاع در برابر زیاده خواهی های دشنمان تغییر کرده که مطلبد با دشمن شناسی ، درایت و تدبیر همچون ادوار گذشته نقشه های شوم آنان را خنثی سازیم.

مجرد با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با اصول و قواعد پدافند غیر عامل، افزود : باید با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط برگزاری چنین رزمایش ها و همایش ها در مدارس شهری و روستایی را طول سالتحصیلی دوام دهیم.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر ریاست جمهوری در ساتحصیلی 96-95 اشاره و خاطرنشان کرد : دکتر روحانی امسال خشنونت و علل ریشه ای پیدایش آن را به عنوان سوال پرسش مهر مورد توجه قرار داده است که دانش آموزان و فرهنگیان می توانند با شرکت در بخش های مختلف در این مسابقات حضور داشته باشند.

شایان ذکر است؛ در این آیین مسابقه دانش اموزی پدافند غیرعامل برگزار شد و از برگزیدگان مسابقات دانش آموزی پدافند غیر عامل استان تجلیل شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.