آیت‌الله نوری همدانی:

مکتب امام حسین(ع) را باید به جهانیان صادر کنیم

مرجع تقلید شیعیان گفت: جریان سیدالشهدا(ع) یک فرهنگ است و در این دریا درهای فراوان وجود دارد پس باید مکتب سیدالشهدا را به جهانیان صادر و معرفی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با ستاد اربعین استان با اشاره به اهمیت کار این ستاد اظهار داشت: اعضای این ستاد با اخلاص و اراده و عزم جدی در این راه قدم گذاشته‌اند و امیدواریم که در انجام امور موفق باشند.مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: جریان سیدالشهدا(ع) یک فرهنگ است و در این دریا درهای فراوان وجود دارد، مکتب سیدالشهدا(ع) را باید به جهانیان صادر و معرفی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: آنچه بسیار مهم است نظم در امور است باید با توجه به تمام ابعاد در همه امور زندگی نظم داشته باشیم ابتدا باید همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در استان قم در نظر بگیریم تا موکب‌های منظم و مرتبی برای سفر اربعین داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فضیلت‌های زیارت اربعین گفت: این مکتب در فرایند زمان و مکان مکتبی است که باید از آن درس بگیریم مسئله اربعین یک جریان سیاسی شده و دشمنان ما درباره ما بی‌اعتنا نیستند و نقشه‌های مختلفی دارند.

وی بیان کرد: جریان یمن، بحرین و سوریه نشان می‌دهد که دشمنان ما حتی یک‌ لحظه از کشور ما غافل نیستند هیچ قدرتی نمی‌تواند 30 میلیون انسان را در یک مکان جمع کند و سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه با توجه به اوضاع زمان و مکان باید بتوانیم حرف بزنیم تا جهان با مکتب ائمه(ع) آشنا شود و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باید احیا شود افزود: همه مسلمانان با همدیگر برادرند و باید زندگی متوازن و متکامل داشته باشند چرا که با هم برادر و برابرند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به 4 فضیلت بی‌بدیل امام حسین(ع) گفت: نخستین فضیلت امام حسین(ع) این است که امامان ما از ذریه امام حسین(ع) هستند، دعای انسان زیر قبه امام حسین(ع) مستجاب می‌شود زائرانی که به زیارت آن حضرت می‌روند آن ایام جزو عمر آن‌ها حساب نمی‌شود و فضیلت چهارم ایشان این است که شفا را در تربت آن حضرت قرار داده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.