قم؛

معصیت دانستن زیارت در اعتقاد وهابیون

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت:طبق روایتی از امام رضا(ع)زیارت قبور اهل‌بیت(ع)نشانه وفاداری نسبت به امامان معصوم(ع) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی طی سخنرانی در مسجد مقدس جمکران در باب مشروعیت زیارت اظهار داشت: سنت زیارت در تاریخ اسلام در میان مسلمانان مرسوم بوده و تا قرن 6 هجری رواج داشته که وهابیون نخستین کسانی بودند با مکروه دانستن سنت زیارت بدعت جدیدی در دین اسلام آوردند و سفری که به‌قصد زیارت باشد را معصیت خواندند.
 
حسینی‌قمی نخستین تناقض در این فتوای وهابیون را سفارش به زیارت شهدای احد معرفی و بیان کرد: در همه دنیا احترام به شهدا و بزرگان دین و فرهنگ جزء الزامات فرهنگی آن کشورها به‌حساب می‌آید درحالی‌که وهابیون زیارت پیامبر خود را معصیت می‌خوانند.
 
وی در ادامه به اهمیت و برکات زیارت اشاره و تصریح کرد: زیارت نه‌تنها موردتوجه بشر، بلکه از روایت مشخص می‌شود  زیارت امامان معصوم(ع) به خاطر برکات بی‌شمارش  موردتوجه فرشتگان نیز قرارگرفته و آن‌ها نیز از آن برخوردار می‌شوند.
 
کارشناس رسانه ملی رونق حوزه‌های علمیه را نیز از برکات ائمه اطهار معرفی کرد و افزود: به برکت این مزارها و بقاء متبرکه است که درس و بحث علمی و فقهی گسترش‌یافته و دین پویا مانده و هرروز بر تعداد شیعیان افزوده می‌شود.
 
حسینی قمی با تأکید بر بهترین و زیباترین میراث ائمه (ع) عنوان کرد: بامطالعه و تفکر در دعا و زیارات به‌عنوان باارزش‌ترین میراث امامان(ع) می‌توانیم به وجوه و شخصیت  امامان(ع) پی ببریم و به تفسیر بهتری از قرآن و دین رسیده و عقاید دینی خود را اصلاح کنیم.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار