قم؛

مرز مهران مرز تردد زائران قمی دراربعین حسینی

استاندار قم با اشاره به این که بیشترین تعداد موکب‌ها در کشور توسط استان قم تشکیل‌شده است گفت: مرز مهران مرز تردد زائران قمی در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ از قم، استاندار قم و مسئولان ستاد اربعین استان ظهر امروز با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.

در این دیدار سید مهدی صادقی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با اربعین اظهار داشت: ستاد اربعین استان بر اساس دستورالعمل‌هایی که در استان صادر شد تشکیل و اعضای کمیته‌ها مشخص شدند، در 8 جلسه و 40 مصوبه داشته‌اند و از تجربیات سفرهای قبلی استفاده کرده‌اند.

استاندار قم افزود: بیشترین تعداد موکب‌ها در کشور مربوط به موکب‌های استان قم است و  استان قم با 22 موکب تشکیل‌شده است مرز تردد زائران استان قم از مرز مهران در نظر گرفته‌ شده است.

صادقی با اشاره به مشکلات پیش روی زائران اربعین گفت: سال‌های گذشته زائران در برگشت خود با یک سری مشکلاتی روبه‌رو می‌شدند که امسال برای برطرف کردن مشکل بخشی از امکانات بین کوت و مرز مهران به زائران ارائه می‌شود همچنین یک سری تهدیدات امنیتی وجود دارد که کمیته امنیتی و سیاسی در مرز مهران به بررسی اوضاع و مسیر می‌پردازد.

در ادامه یونس عالی‌پور با بیان اینکه حضور 22 موکب در استان قطعی شده است گفت: پذیرایی و اسکان روزانه 80 هزار نفر زائر جزو برنامه‌هایی است که در نظر گرفته‌ شده است.

مسئول ستاد اربعین استان گفت: هر استانی در کشور یک موکب دارد و استان قم به‌ اندازه همه استان‌ها موکب دارند همچنین استان قم معبر است و در مسیر رفت‌ و برگشت پذیرایی و راهنمایی زائران را داریم.

عالی‌پور با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که بین 10 تا 20 درصد از استان قم در مراسم اربعین شرکت کنند افزود: تمامی امکاناتی که در موکب‌ها است با استفاده از کمک و نذورات مردمی است همچنین دو موکب مهم استان قم یعنی موکب آستان مقدسه حضرت معصومه(س) و موکب مسجد مقدس جمکران هستند که با نذورات مردمی اداره می‌شوند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار