میامی;

131 قطعه عتيقه باستانی در ميامی کشف شد

131 قطعه عتيقه باستانی با قدمتی 1500 ساله و مربوط به دوره سلجوقيان در شهرستان ميامی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : گزارشی مردمی مبنی بر تردد افرادی مشكوك با سواری ام وی ام در خیابان های "سوداغلن" از توابع شهرستان میامی به پاسگاه انتظامی "نردین" رسید و ماموران انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: قبل از حضور گشت انتظامی در منطقه، سرنشینان سواری ام وی ام از محل متواری شده و خودروی خود را در خیابان رها كرده بودند که با هماهنگی مرجع قضائی خودرو به پاسگاه انتظامی منتقل و مورد بررسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان تصریح كرد: در بازدید پلیس از این خودرو دو کارتن حاوی 131 قلم ظروف سفالی و مسی مربوط به دوران بسیار كهن كشف شد.
به گفته قاسمی 40 قطعه از این ظروف اشیاء فلزی و سنگ‌های تزئینی و 91 قلم نیز ظروف سفالی، فلزی و اشیاء لعاب‌دار است.

وی افزود: به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، ظروف كشف شده قدمتی بالغ بر 1500 سال دارند و متعلق به اعصار قبل از اسلام و دوران سلجوقی است.

سردار قاسمی بر پیگیری مستمر این پرونده تا دستگیری متهمان و معرفی آنان به دادسرا تاكید و خاطرنشان كرد: تماس شهروندان با مركز فوریت های پلیسی110 و تقویت ارتباط دو سویه مردم و نیروی انتظامی، در كاهش وقوع و كشف انواع جرایم بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار