بوشهر؛

توزیع سبد غذایی بنیاد علوی در شهرستان دیّر

سبد غذایی بنیاد علوی به مادران باردار و دارای فرزند شیرخواره شهرستان دیر اهدا شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرحله هشتاد و یکم برنامه توزیع سبدهای غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب، با همکاری بنیاد علوی میان مادران باردار و شیرده نیازمند در دیر توزیع شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: این سبدهای غذایی به مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو وآنهایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم است، هدیه داده می‌شود.

عادل مقدس افزود: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در این مرحله 75 مادر سبد غذایی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: هر سبد شامل 14 قلم مواد غذایی از جمله برنج، ماکارونی، کنسرو حبوبات، پنیر، گوشت یا مرغ، خرما، روغن، مغز بادام، شکر و عسل است که ماهانه بین این مادران توزیع می‌شود.

طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی باهدف بهبود سلامت مادران از آذر سال 88 در شهرستان دیّر آغاز شده است.

کارشناسان بهداشت دیر می‌گویند، براساس پایش سالانه برنامه، سوء تغذیه افرادی که سبد غذایی برطرف شده و روند وزن گیری مطلوبی داشته‌اند.

دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران به شمار می‌رود و رعایت تغذیه اصولی علاوه برافزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم‌خونی و بیماری‌های بعدازآن نیز می‌شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.