مهاباد؛

تشکیل تیم سلامت مادران باردار درمهاباد

با حضور مدیر و مسئولین شبکه بهداشت و درمان مهاباد تیم نجات مادران باردار تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این نشست با هدف بررسی راهکارها و امکانات و شرایط لازم در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران و نوزادان در فصول سرد سال با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت دانشگاه متبوع در این خصوص تشکیل یافته است.

مرزنگ افزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر جامعه که از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت متبوع اعلام شده مرگ مادران باردار می باشد و در صورت وقوع چنین موارد ناگواری تمامی اعضای تیم سلامت شهرستان در این خصوص بایستی پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: در راستای زایمان ایمن و ارتقای سلامت مادران باردار با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال وامکان مسدود شدن راه های مواصلاتی و پیش بینی بارش های زیاد با همکاری و تعامل دهیاران، ادارات راه و ترابری و هلال احمر شرایط و امکانات لازم را جهت انتقال سریع مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستان فراهم می کنیم.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان مهاباد گفت: استخراج لیست کلیه زنان باردار ساکن در روستاهای تابعه با تعیین تاریخ تقریبی زایمان، مشخص نمودن عوارض مامایی و مراقبت ویژه مادران نظیر دوقلویی ، بیماری های قلب و عروقی بر اساس اولویت بندی روستاهای با احتمال انسداد راههای مواصلاتی به صورت دوره ای به روز شده و اطلاعات آنها در اختیار واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت قرار گیرد.

مرزنگ خاطرنشان کرد: اطمینان از امکان برقراری ارتباط با مادر باردار و خانواده او برای اطلاع از وضعیت وی جهت انجام اقدامات لازم و مداخله فوری در صورت نیاز ضروری بوده و در این راستا با دریافت شماره تلفن ضروری از مادران باردار و ارائه شماره تلفن ماما و مراکز خدمات جامع سلامت به مادران جهت دریافت کمک در شرایط اورژانسی اقدام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به احتمال بارندگی و مسدود شدن راه های مواصلاتی به علت کوهستانی و صعب العبور بودن آن مسیر ترغیب مادران باردار واجد شرایط جهت اسکان موقت در منازل اقوام و بستگان شهر و یا در حامله سرا که در بیمارستان برای این مادران تعبیه می شود به منظور تأمین خدمات زایمان ایمن و حفظ جان مادر و نوزاد لازم و ضروری می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.