ارومیه؛

بهورزان سنگربانان خط مقدم عرصه سلامت

مراسم گرامیداشت روز بهورز در سالن طلائیه شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در مراسمی با حضور مدیر و مسئولین این شبکه و حضور 400 نفر از بهورزان به همراه خانواده هایشان در سالن طلائیه شهرستان 1ز 15 نفر از بهورزان نمونه کشوری،استانی و شهرستانی تقدیر به عمل آمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بهورزان سنگربانان خط مقدم عرصه سلامت در روستا ها می باشند و از موثرترین نیروها در ارتقای سلامت بوده و فعالیتهای آنها در تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه نقشی حیاتی دارد، به طوریکه با کمترین هزینه و امکانات، با تلاش و فعالیت شبانه روزی خود، نقش مهم و تاثيرگذاری در پیشگیری از بیماریها و صیانت از سلامت مردم دارند.

وی افزود: در حال حاضر 65 خانه بهداشت در سطح شهرستان فعالیت دارند که 119 نفر بهورز در این خانه های بهداشت مشغول انجام خدمت هستند و از 10 سال گذشته تاکنون حدود 20 نفر بهورز به بازنشست شده اند.

مرزنگ گفت: بهورزان کسانی هستند که در مناطق محروم و دور افتاده در حال انجام خدمات سلامت به مردم آن مناطق هستند و در جریان بارش برف شدید سال گذشته با همکاری و پیگیری های سربازان خط مقدم سلامت همیشه در صحنه و تلاش تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد موفق به نجات جان مادران باردار محصور در برف و سرما شدیم.

وی خاطر نشان کرد: بهورزان به عنوان ایثارگران و ساربازان اصلی عرصه سلامت معرفی شده و این قشر زحمتکش بایستی اهمیت جایگاه خود را درک نموده و بر همین اساس ارائه خدمت نمایید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در سال گذشته 6 باب خانه بهداشت با اعتبار حدود 5 میلیارد ریال احداث و در سال جدید نیز تعداد از خانه های بهداشت بازسازی و نوسازی شده اند که به اذعان مسئولین عالی شهرستان این خانه های بهداشت بهسازی شده در سطح استان کم نظیر می باشند.

وی اظهار داشت: تامین سلامت مردم در دور افتاده ترین روستاهای شهرستان توسط بهورزان نتایج مهمی از قبیل کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان،کاهش مرگ زنان باردار،کاهش بیماریهای واگیر را در بر داشته است.

در پایان از بهورزان نمونه کشوری،استانی و شهرستانی با ارائه لوح تقدیر توسط مدیر و مسئولین شبکه تقدیر به عمل آمد.

بهورزان سنگربانان خط مقدم عرصه سلامت

بهورزان سنگربانان خط مقدم عرصه سلامت

بهورزان سنگربانان خط مقدم عرصه سلامت
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.