ارومیه؛

برگزاری جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف ارومیه

جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جعفرصادق اسکندری در این جلسه اظهار داشت: موضوع قاچاق از معضلات اصلی جامعه بوده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، قاچاق سازمان یافته به اقتصاد کشور ضزبه بسیار مهلکی وارد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن، کالای قاچاق همانند مواد خوراکی و موادی که با سلامت جامعه سر و کار دارد نباید به چرخه جامعه بازگردد.

اسکندری گفت: سیاست دولت یازدهم، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و در نتیجه اشتغال‌زایی و تولید بوده حال آنکه ورود کالاهای قاچاق به تولیدات بومی ضربه بسیاری وارد می‌کند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه کار صادرات و واردات در مرزهای کشور آزاد بوده اما کالاهای غیرقانونی نباید وارد کشور شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: بنابراین برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا باید برنامه‌ریزی مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در استان انجام شده تا با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها، مضررات قاچاق در آن تبیین شود.

اسکندری اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با قاچاق که جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در ابتدا از باب فرهنگی، ارشادی و تبلیغی وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های صنفی استان باید توانمند شوند تصریح کرد: علاوه بر آن اولویت نخست سازمان، جا به جایی رسته‌ها از لحاظ علمی، فنی و عقلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 500 آرایشگاه زنانه در ارومیه فعال است گفت: آرایشگران جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند چرا که بیشترین ابطال پروانه‌ها برای آنها بوده و بیشتر آنان نیز زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.