ماکو؛

افزایش سطح آگاهی و نگرش آرایشگران

جلسه آموزشی آشنایی با بیماریهای ایدز و هپاتیت و خودمراقبتی برای آرایشگران زن در شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسئول گسترش و جانشین مدیر شبکه ضمن بیان اهداف جلسه اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسایلی که اندیشه بشر را به خود مشغول نموده حفظ سلامتی و فرار از چنگال درد و رنج و بیماریها است و افزایش آگاهی سبب می شود که انسان به وسعت و ارزش سلامتی و بهداشت پی برده و به نیازمندیهای بهداشتی خود و نیز به اهمیت سلامت خانواده و جامعه حساس بوده و با یادگیری و کسب مهارت لازم بتواند تغییرات مثبتی در رفتارهای خود ایجاد کند.

محمدحسین جبرئیل زاده افزود: آرایشگاهها از جمله اماکنی است که توجه به بهداشت در آنها حائز اهمیت است زیراکه در صورت عدم رعایت بهداشت و استفاده از وسایل و ابزار کار آلوده مانند برس و تیغ و... منجر به انتقال عفونت های ویروسی مثل هپاتیت و ایدز می شود و آرایشگران باید به علت حساس بودن شغل خود از آموزش مسایل بهداشتی غافل نشوند .

وی گفت : محیط آرایشگاه اصولأ اماکنی آلوده تلقی میشوند ، زیراتعداد زیادی روزانه به آنها مراجعه می کننذد و در این بین افرادی هستند که ناقل ویروس بوده و بدون علامت می باشند و حتی ممکن است خود آگاه و مطلع نباشند.

مسئول گسترش وجانشین مدیرشبکه ماکو افزود: به دلیل عدم وجود درمان قطعی و واکسن موثر ، آموزش تنها ابزار کنترل بیماری ایدز بشمار میرود و آرایشگرانی که اطلاعات کافی در این خصوص ندارند موجب ایجاد خطراتی هم برای خود و هم مشتریان می شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.