مشهد؛

لغو روادید سفرهای گروهی به روسیه، چین و هند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: لغو روادید سفرهای گروهی به روسیه، چین و هند در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مرتضی رحمانی موحد در حاشیه مراسم پایانی جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" درهتل میثاق مشهد افزود: در صورت تفاهم وزارت امور خارجه، با کشورهای روسیه، چین و هند "روادید سفرهای دسته جمعی" برای توسعه تسهیلات گردشگری لغو می شود.

وی اظهار داشت: تحقق برجام فضا و پشتوانه را برای توسعه متوازن و منطقی گردشگری فراهم کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با همین حمایت که به عنوان تبعات برجام در روابط بین المللی شکل گرفت شاهد حضور سرمایه گذاران، بخشهای اقتصادی، هیاتها و توسعه گردشگری در ایران هستیم.

وی ادامه داد: فرآیندی که از شروع دوره فعالیت دولت تدبیر و امید شروع شد در جهت آرام بخشی به روابط و همکاریهای بین المللی کشور است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری تعامل مردم با مردم است و در شرایطی رخ می دهد که شرایط همکاریها و روابط با دیگر کشورهای جهان در شرایط عادی و مطلوب باشد.

وی اظهار کرد: بوم گردی از مواردی است که دولت یازدهم بر آن متمرکز شده و به صورت دستورالعمل و استاندارد درآورده است.

رحمامی موحد افزود: بر این اساس موارد بوم گردی در ایران از 23 مورد در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هم اینک به بالای 320 مورد رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: با کمک صندوق کارآفرینی امید 145 میلیارد ریال به اقامتگاههای بوم گردی در روستاها حمایت مالی شده که این حجم عظیم وقتی در روستاها تزریق می شود باعث وقوع اتفاقات خوب و مفید می شود.

چهارمین جشنواره فرهنگی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان پنجم تا هفتم آبان ماه در میثاق مشهد برگزار شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار