کرمان؛

هدر رفت 53 درصد آب در بخش کشاورزی بم

فرماندار شهرستان بم گفت: کشاورزان باید به آبیاری نوین روی آورند تا هدر رفت در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اشک افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بحث اقتصاد در راس امور قرار دارد و در دو بخش افزایش بهره‌وری و توسعه اقتصادی فعالیت داریم.

وی با اشاره به هدر رفت 53 درصدی آب کشاورزی در شهرستان بم خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی از آب‌های سطحی120 میلیون مترمعکب مصرف می‌شود و نهایتا 200 هزار تن محصول محتلف برداشت می شود.

اشک تصریح کرد: از این مقدار هزار و 400. میلیارد درآمد حاصل می‌شود که از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و کشاورزان باید به آبیاری نوین روی آورند.

وی با تاکید بر دانش بنیان شدن صنعت خودروسازی منطقه تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه خودروسازی کارمانیا و کارخانه روغن صنعتی آمادگی جذب هزار و 400 نفر نیرو دارند.

فرماندار بم با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاها و ظرفیت خوبی که روستاها برای اشتغالزایی دارند، گفت: همه وظیفه داریم کمک کنیم تا افرادی که به شهرها مهاجرت کردند مجددا به روستاها برگشت داده شوند.

اشک خواستار توجه بیشتر ادارات برق، راه و عشایری به مشکلات مناطق عشایری شد و افزود: همه ادارات باید کمک کنند تا طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها اجرایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابله با آفت زنجره خرما که به خوبی مهار شد هم مردم کمک کردند و هم دولت که خوشبختانه امسال محصول بسیار با کیفیتی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

اشک گفت: ادارات شهرستان باید شاخص‌های مربوط به اداره خود را داشته باشند به ویژه مسائل زیربنایی تا در برش‌های استانی استفاده شوند.

وی از ادامه طرح شبکه داخلی گاز بم خبر داد و افزود: کانال قسمت‌هایی از شهر که علمک‌گذاری شده باید توسط شهرداری و شرکت گاز آسفالت شوند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: هدر رفت ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار