کرمان؛

بهره برداری از نخستین مرکز یادگیری سوادآموزی در نرماشیر

با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان نرماشیر نخستین مرکز یادگیری محلی در استان کرمان در روستای بدرآباد شهرستان نرماشیر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر صباحی ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، از مراکز یادگیری محلی به عنوان یک پایگاه دانایی، جهت پاسخگویی به نیازهای واقعی و بهبود زندگی افراد یاد کرد.

وی آموزش کاربردی سواد، آموزش ترکیبی سواد و مهارت های اساسی زندگی، مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی و آموزش مهارت های حرفه ای و توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی سواد و کم سواد را هدف کلی تشکیل این مراکز دانست.

صباحی گفت: فردی باسواد است که قادر به خواندن و نوشتن، حساب کردن و روخوانی قران مجید باشد.

همچنین در ادامه فرماندار شهرستان نرماشیر، سوادآموزی را یک قیام و خیزش همگانی جهت افزایش سطح آگاهی و دانایی مردم دانست و آن مختص به یک ارگان و یک اداره به خصوص ندانست.

مشکی افزود: مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و توسعه سواد و آگاهی مردم است که باید از آن به خوبی استفاده نمود و از همه مسئولان بومی و محلی خواست تا با همکاری همدیگر زمینه باسواد نمودن همه افراد را مهیا کنند.

خسروشاهی مدیر آموزش و پروش شهرستان نرماشیر در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: ایجاد چنین مراکزی باعث افزایش انگیزه در بین سواد آموزان می شود تا علاوه بر آموختن سواد پایه با مهارت های اساسی زندگی و مشاغل حرفه ای آشنا می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.