لرستان؛

وجود بیش از ۵۲0 نقطه سیل‌خیز در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی لرستان از وجود بیش از ۵۲۲ نقطه سیل خیز در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شیرزاد نجفی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مساحت استان بالای ۱۲ درصد شیب دارد، اظهار داشت: شیب زیاد مناطق استان باعث دشوار شدن عملیات اطفاء حریق و کمک رسانی در سیلاب ها شده است.
وی میزان فرسایش خاک در لرستان را بیش از ۲۵ تن در هکتار دانست و گفت: متوسط فرسایش خاک در کشور ۱۵ تا ۱۸ تن در هکتار است.
مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه به ازاء هر عملیات آبخیزداری که در اراضی منابع طبیعی انجام می شود بیش از ۵۲۰ مترمکعب آب به زمین نفوذ می کند، عنوان کرد: به ازاء هر عملیات آبخیزداری ۱۲۰ کیلوگرم به پوشش گیاهی منطقه اضافه می شود.
نجفی به برخی مخاطرات زیست محیطی موجود در استان اشاره کرد و گفت: در لرستان و در بحث آبخیزداری با سه معضل فرسایش خاک، سیل و خشکسالی مواجه هستیم.
وی به وجود بیش از ۵۲۲ نقطه سیل خیز در لرستان اشاره کرد و افزود: با کارهای مطالعاتی که طی امسال توسط منابع طبیعی استان انجام شده مشخص شده است که ۵۰ نقطه نیاز جدی به عملیات آبخیزداری دارند لذا نسبت به انجام این عملیات ها اقدام شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه برای مقابله با خسارات سیل در لرستان بیش از دو هزار بند خاکی کوتاه در اراضی منابع طبیعی استان احداث شده است، اضافه کرد: بیش از ۱۵ بند خاکی با حجم ۱۲ میلیون متر مکعب نیز در راستای جلوگیری از سیلاب در استان اجرا شده است.
 
نجفی گفت: در راستای اجرای عملیات کنترل سیل در سال جاری تا کنون بیش از سه میلیارد تومان کار مطالعاتی در استان صورت گرفته است و عملیات آبخیزداری در بندهای «سنگ ملاتی» و بندهای خاکی شروع شده است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.